Svar till En annan Emma

Det har inte blivit så mycket ridning nu det senaste på grund av vädret och för att ingen kan tänka sig att cykla med när jag rider. Det har ös regnat och åskat m.m i stort sätt hela dagarna nu i en vecka, och förra veckan red jag söndagen , tisdagen och onsdagen och sedan kom min kusin samtidigt som det dåliga vädret kom. Veckan jag är borta kommer pappa framförallt men alla hjälpas åt. Det ända som görs med hästarna nu på sommaren är att ge mat på morgonen och det gör redan mamma eller pappa tidigt på morgonen samtidigt som dem går ut med Spyker. Flytta Bella till en annan hage runt mitt på dagen (vilket jag brukar göra) och ge henne mat på kvällen vilket jag och någon annan brukar gå ut och göra tillsammans så så mycket är det inte. Ridningen ska dock öka så fort jag kommer hem igen och för hoppningsvis så har vädret blivit bättre. Jag rider oftare än vad det står på bloggen ibland orkar eller hinner jag bara inte skriva om det ;) Pussen<3 :D


Kommentarer
En annan emma :)

Okej vad bra att du svara! :) Men en liten till fundering bara... bara för att de är så kallat "dåligt" väder ska hästen/hästarna få stå i hagen? :s För du vet väl att det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder! :D

// En annan Emma :)

2011-06-23 @ 22:00:37
Emma

Sv: Det vet jag, och jag håller med dig.

Men att rida ute i åska i skogen(är bara där jag kan rida) är inte särskilt bra direkt.

och eftersom jag måste rida ensam och hon är rädd för allt som låter och allt som hon tror är läskigt så är det bara att utmana ödet att rida då, annars hade jag gjort det ändå , tro mig.



Finns ingen bättre känsla eller något bättre än att sitta på hennes rygg och känna hur mycket hon litar på mig och allt hon skulle göra för mig.

Plus att eftersom jag ska bort denna veckan så han hon sin sommar vila, dem här två veckorna istället för senare .



Roligt att få lite kommentarer och frågor som inte är taskigt menade! :D

2011-06-23 @ 22:17:09
URL: http://emmapaalmgren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0