Celika

I helgen har vi lärt känna Celika, en väldigt mysig liten shettis som man inte kan annat än älska.

I fredags när vi hämtat henne fick hon och Rullan gå i varsin hage bredvid varandra men när vi kom ut på kvällen för att ta in dem stod dem med huvudena över staketet på den andras sida och sov.
Så söta va dem!

I lördags morse släppte vi dem i samma hage och dem betedde sig som om dem känt varandra hela deras liv.
Jag tog kort undertiden och fick några riktigt fina, dem är dock i kameran men det är dags att tömma den snart och då kommer det massa bild bomber. 

Mitt på dagen tog jag och Ida in hästarna i stallet och borstade och bara myste med dem, vi gick sedan upp med dem i skogen på en liten promenad vilket dem uppskattade.
Ida tog Celika och jag tog Rullan och allt gick toppen! :)

Celika travade på undertiden som Ida gick bredvid och gjorde några glädje skutt och stegringar, sötnosen.
Rullan skötte sig väldigt bra om man tänker på hur hon brukar vara :p och hon gick mest med mulen i snön för att leta efter mat, som vanligt.

Igår gick jag och Ida ut vid 11 och tog upp dem i ko hagen för att longera dem.
Rullan är bäst, så hon sprang på ordentligt och utnyttjade tillfället att få springa medans Celika mer var försiktig.
Vilket slutade i att Ida sprang fram och tillbaka med Celika och jag longerade Rullan.
Blev även lite hopp över ett träd för Rullans del vilket hon älskade :)

Vi släpet in dem i hagen igen och fixade deras lunch och efter det mockade vi, mätte upp kvällsmaten, gjorde rent i kaninburen, sopade hela stallet och lät kaninen springa och busa i ena boxen. Duktiga är vi!

Jag och Ida var även ute vid 20:00 och tog in dem för natten och gav dem första natt maten och pappa var nere och släkte och gav dem sista maten för natten vid 23:00

Kram<3

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0