Kanelbulle

För er som missat det är det kanelbullens dag på lördag, den 4 oktober, man kan självklart köpa hem ett par bullar och mumsa på men jag tänker faktiskt tillbringa min lördag till att baka egna bullar, jag har aldrig bakat bullar innan så jag hoppas innerlagt att dem blir ätliga iallafall ;)
 
Jag har googlat runt lite för att hitta det perfekta receptet och jag tror faktiskt att jag har hittat det, jag tänker inte göra mina bullar i sådan form utan som vanliga bullar men utöver det så tänker jag väl följa receptet helt och hållet. 
Det här receptet är det jag kommer att följa och visst ser det helt underbart gott ut?! 
 
Kommer ni köpa hem bullar, baka själva eller struntar ni i att det är kanelbullensdag? :) 
 
Här kan ni läsa lite om just kanelbullens dag om ni skulle ha lust. 
 
Fotograf: Anders Palmgren 
Kamera: Nikon d40 (tror jag...) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0