I jakt på det perfekta fiket.

Ligger uppe i min säng och är på lite dåligt humör, skulle gissa på lite för lite sömn och att jag känner mig lite krasslig. Jag har pluggat några timmar nu på kvällen och det känns ganska bra, har en hel del kvar men är en bra bit på vägen i alla fall. 
 
Jag och Malin hade det trevligt i stan idag, jag fick köpt en kalender och ett busskort och så tog vi oss en go fika. Vi bestämde oss för att leta upp det perfekta fiket och efter att ha traskat runt i hela Nordstan, Kompassen, Kungsgatan, Rosenlund och tillslut kom till Haga stannade vi till på Café Husaren där vi sedan blev kvar, köpte oss en morotskaka och en rocky road brownie som vi delade på och precis som deras stora kanelbullar var även detta godkänt, inte överdrivet gott men ett mysig ställe med ett väldigt stort utbud, så ja, jag tror att vi hittade oss våran favorit. 
Avslutade allt med att handla med oss middag och frukost och sedan åkte vi hem, Lena hämtade upp oss längst vägen då vi tog en 300 och väl hemma åt vi middag. Syskonen och Lena tänker kolla på film strax, visade sig att dem börjar skolan på torsdag och inte imorgon men jag är för trött och för sur för att orka bry mig om en film just nu, haha, orkar knappt med mig själv just nu om jag skall vara ärlig. 
 
Imorgon åker Alex och Pappa till skolan och vi tjejer blir kvar hemma, jag har tänkt ta en lång promenad någon gång under dagen och sedan plugga, usch, varför kan inte lovet vara lite längre? Fast så säger man ju alltid när lovet tar slut så det hade inte gjort någon skillnad när skolan nu än skulle börja och dessutom är det inte långt kvar till nästa lov, bara att ta tag i plugget helt enkelt. 
 
Vi hörs, kram. 
 
Har några bilder att bjuda på sedan. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0