Movie tag questions.

Okej, de senaste nätterna när jag inte har kunnat sova har jag tittat på klipp på youtube i flera timmar, kom helt plöstligt in på en movie tag video och tänkte att jag skulle ta dem frågorna och svara på dem här på bloggen i text eftersom jag inte gör klipp. Listan är ursprungligen på engelska så jag har helt enkelt bara översatt frågorna så att dem är likast orginalfrågan men jag tänkte ändå att det är roligare om frågan står kvar på engelska också. 
 
1. What is your favourite movie of all time?//Vilken är din favoritfilm genom tiderna?
Okej, den här frågan är så himla svår, mitt liv går typ ut på att titta på film så jag har så många att välja mellan... En favorit är väl utan tvekan Dirty Dancing 2, det är en film jag har sett fler gånger än vad jag kan räkna, så ja, den är kanske inte min absoluta favorit men just nu kommer jag inte på någon annan.
 
2. What is your favourite scene from that movie?//Vilken är din favoritscen från den filmen?
Haha, min favorit scen är nog utan tvekan när dem håller på och övar in deras dans för första gången och dem har väldigt svårt att sammarbeta, haha, men egentligen finns det många favorit ögonblick.
Här har ni det klippet: 


3. Who are your favourite actors and actresses?//Vilka är dina favorit skådespelare?
Just nu är det Ian Somerhalder, Dylan O'brien, Jennifer Lawrence, Emma Stone, Robert Downey Jr, Joseph Gordon Levitt, Johnny Depp, Jake Gyllenhaal, Leighton Meester, Keira Knightley och så vidare, och så vidare.  

4. Who do you think is the best director?//Vem tycker du är den bästa regissör?
Oj, är det något jag inte har koll på så är det regissörer men efter lite googlande har jag kommit fram till några favoriter. En stor favorit måste ju vara Tim Burton som har gjort filmer som Batman och Alice i Underlandet. En annan regissör är Steven Spielberg som regisserat filmer som War Horse, Jurassic Park och Indiana Jones. 

5. What is your favourite guilty pleasure film?//Vilken är din favorit "guilty pleasure-film"?
Haha, ingen aning, antagligen typ filmer som So Undercover och Hannah Montana, eller iallafall något liknande men jag kan inte komma på en film bara sådär.

6. What is your favourite tear jerker?//Vilken film är din favorit "gråt-film"
Jag är ju sådan som gråter till precis allt, haha och jag överdriver inte överhuvudtaget, men en film som jag kommer och tänka på direkt är War Horse, åhh vilken bra film! Andra filmer som får mig att stor lipa är The Impossible, My sister´s keeper och sedan egentligen alla Nicholas Sparks filmer. 
P.s I love you, Stolthet och Fördom samt Försoning är ännu fler filmer som är bra att sätta på om man vill se mig gråta. 

7. What is a movie you love but everyone hates?//Nämn en film som du älskar, men alla hatar?
Okej, Marigold, helt klart. Det är en Bollywoodfilm med mycket dans och sång och jag absolut älskar musiken, denna filmen är verkligen så himla jag och jag sitter med ett leende på läpparna genom hela filmen samtidigt som familjen bara suckar så fort jag säger att jag vill titta på den. 
Sedan är väl filmen Adore en sådan film som det känns som att jag är ensam om att tycka om, vet i för sig att Malin tyckte att den var helt okej men det känns lite som att man måste vara lite konstig för att faktiskt tycka om och uppskatta den. 
Har ni sett Marigold eller Adore? Om inte så kommer deras trailers här nedan så att ni kan se om ni skulle tycka om dem :) 


8. Favourite movie duo?//Favoritfilm duo?
Är jag korkad om jag inte riktigt fattar denna frågan? Haha, men om jag tittar och lyssnar på svaren som andra sagt/skrivit på denna fråga så måste väl mitt svar vara Elena och Damon eller Arrow och Roy eller Thea och Roy eller Chuck och Balir eller J.D och Turk, haha, om man nu får välja från serier, men om jag nu måste välja från en film är det väl Timon och Pumbaa, haha, nej men annars så vet jag inte.

9. What is your favourite animated film?//Vilken är din favorit animerade film?
Okej, Frozen utan tvekan, nej vänta nu, favoriternas favorit är Tummelisa, men alla Disney filmer är stora favoriter. Spirit, Despicable me, Ice Age, haha listan kan bli lång. 
Tummelisa på Swefilmer, Se den nu!

10. Favourite actor/actress crush?//Favoritskådespelare som du varit lite förälskad i?
Oj, hur länge orkar ni läsa? haha, nejdå, så många har det väl ändå inte varit genom åren... eller? 
Zac Efron, Joseph Gordon Levitt, Dylan O'brien, Ian Somerhalder, Robert Downey Jr, Jason Statham, Hugh Jackman, Ed Westwick..

11. If you could keep only one movie, what would it be?//Om du bara kunde behålla en enda film, vilken skulle det vara?
Now you see me,  kanske, eller jag vet inte. usch så svårt, eller kanske den sista Harry Potter filmen..

12. You are about to die but could watch one more movie. What would it be?//Du är på väg att dö men kunde titta på en sista film. Vilken skulle det vara?
Okej, om jag skulle dö och skulle få välja en film, vilken film som helst, att se skulle jag välja en film som jag inte har tittat på än och då hade jag valt den nya Cinderella som kommer ut iår 2015, annars skulle jag vilja se 50 Shades of Gray för att se om den är bättre än mina låga förväntningar. I för sig är The boy next door en film som jag väldigt gärna vill se innan jag dör.. 


13. What is the first movie you remember watching in the cinema?//Vilken är den första filmen som du kommer ihåg att du såg på bio?
Den första filmen som jag minns att jag såg på bio är Kogänget, haha. 
 
Här är två klipp från filmen :) 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0