Nyårsafton

Tänkte att jag skulle ta mig tid och skriva ett inlägg om min nyårsafton, bättre sent än aldrig, som förövrigt rockade. 
 
Började dagen med att fixa mig inför kvällen, men det vet nu ju redan om eftersom jag bloggade undertiden.
På eftermiddagen kom J hit och så hjälptes pappa, J och Ida åt att laga mat. Runt sex tiden var middagen klar och då satt vi alla och åt först förrätt bestående av bröd formade i fjärilar med räkröra och räkor på, en förrätt precis i min stil! 
Efter det blev det varmrätt, ugnsbakat potatismos i smördeg (potatisbakelse), rödvinssås och helgrillad fläskfilé, suuper gott och såsen var magiskt god. Efterrätten fick jag tvinga i mig, eller jag åt bara någon sked innan jag kände att jag fick sluta äta, men det var iallafall som ris á la malta fast med saffran i, det toppades sedan med hackad mandel och hallonsylt, mumsigt men efter all annan mat var det väldigt mättande. 
 
Efter maten sminkade jag klart mig och åkte in till stan, H hämtade mig och så åkte vi hem till A där festen redan pågick. Eftersom jag kom så sent blev att att dricka i kapp dem andra och det slutade med den perfekta fyllan, haha, kanske dumt att säga så men jag fick i mig precis rätt mängd och hade super roligt! 
Vid tolvslaget gick alla ut i trädgården och tittade på fyverkerierna, dem öppnade skumpa som dem sprutade på alla innan den gick laget runt så att alla fick dricka. Det pussades och kramades för fulla muggar och när gruppkramarna var klara gick vi in i huset för att fortsätta festa och ja, jag fick mig en nyårspuss ändå. 
Jag dansade till bra musik, pratade med härliga människor, drack gott, spelade beer pong och såg till att jag och min lagkompis vann (onykter och redan innan dålig på att sikta men jag var faktiskt riktigt duktig!) och hade det väldigt roligt helt enkelt. 
 
Vid halv tre började dem som inte skulle sova över lämna efter lite drama och annat roligt, trötta som vi var letade vi efter plats att sova och trots kyla nere i källaren lyckades jag och H sova riktigt bra ändå, vaknade klockan tio när hans alarm ringde och så gick vi upp till dem andra och lagade frukost, satt och pratade om natten, städade hela huset och när allt var klart körde H mig till bussen vilket gjorde att jag hann med 14:28 bussen hem. 
 
Har tyvärr inga bilder alls från natten eftersom min mobil är sönder, jag vet att H tog massa bilder så jag skulle kunna be honom skicka några men så länge får ni klara er utan bilder helt enkelt.
 
Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0