Dagens 24/04-11

Idag blev det en tur med Malin och Ida upp för
lisabacken :)

Malin och jag fixade Bella och Ida fixade Rullan,

Sedan red jag Bella och Ida red Rullan,  allt
gick bra tills Rullan blev mer intresserad av gräset
än av att lyssna på Ida ;)

Red in på en äng/kohage och Bella var så jäkla grym :D

Hon var inte lat eller så men hon var väldigt lugn och
jag fick kämpa för att få henne att trava och inte bara sakta av.

Jobbade därför mycket och länge i skritten och tillslut gick hon ner på tygeln,
blev så glad! :) Hon var så fin så min ängel :D <3

Traven var lite svårare som sagt, hon var seg och ville sakta av hela tiden
och när hon väl kommit in i ett bra tempo så blev hon för het och
ville inte lyssna ordentligt.

Galoppen var däremot den bästa någonsin :D
Hon var inte för pigg utan precis som i traven så fick jag jobba för att hålla
igång henne.
Idag så gick det faktikst bäst i vänster galopp :o För ovanlighetens skull :o
Så det var roligt :)

Galopperade i en cirkel och hon jobbade riktigt ordentligt , hon bar upp sig själv
utan några problem och hon gick i en riktigt fin form! :)

Bästa ridturen någonsin! :D
Går som på moln (Y)




Kommentarer
sandra

att hästen böjer på nacken i några steg är inte att gå i form, det handlar om att få bakdelen aktiverad för att hästen ska lägga mer tyngd där så att framdelen blir friare.

2011-04-25 @ 14:28:13
Lina :)

Hej Emma

Ville bara säga att det heter volt inte "cirkel"...

Så då har du lärt dig nått nytt idag! :O :)

2011-05-01 @ 20:27:14
Lina :)

Komlitering från min förra kommentar.... Är att jag har läst i många av dina inlägg att du skriver "cirkel" ;)

2011-05-01 @ 20:29:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0