England dag 1

England dag 1 Söndag

Första dagen i England, första gången man träffade
familjen och första och enda chansen att visa en bra sida.
Ungefär så kändes det, eller det var så... ;)

Vi kom till skolan, fick en rundtur utav Bob (byggare Bob)
och sedan möttes vi av massa tjejer som sprang och skrattade
och förföljde oss.

Jag såg med en gång vem som var Abi men nej varför skulle
jag ta första steget för, lämna mina kompisar, lämna det trygga för?
Möta det nya  hon visste vem jag var och hon kunde ju lika
gärna göra det! Eller?
Självklart hade hon samma tankar ;) så inte förens hennes otroligt gulliga
mamma kom så kunde vi åka hem till dem ;P

Första tanken när jag närmade mig deras hus var väll något sådant här
" Öööh, hur kan man bo här? :o "
Men oj så fel jag hade, visst var grinden mer mögel än trä, träddgården mer
skräp än gräs, men skenet bedrog verkligen :P

Husets insida tog mig med storm, det var både lyxigt men mysigt och precis som
jag älskar det :D

Undervåningen bestod utav:
  • En stor hall
  • Två vardagsrum
  • Ett kök
Köket var som taget från en engelsk tidning och var helt enkelt perfekt!

Övervåningen hade:
  • En hall
  • Lillebrors Will's rum
  • Föräldrarnas rum
  • Föräldranas vardagsrum
  • "Mitt rum"
  • Ett otroligt lyxigt badrum!
  • Abi's rum
  • Ett fråd
Efter att jag hade fått göra mig tillrätta blev det mellanmål
alltså inte, för ovanlighetens skull chips, utan fulkorns bröd
med Massa massa grönsaker x)

Sedan var det bara att packa väskan för då blev det stan med
Abi, hennes två kompisar och Oskar, blev att fönstershoppa och sedan
att se på bio , hahahaha säger jag bara xD
Tanken som gick i iallafall mitt huvud var "hur gamla är dem egentligen"
Menmen det blev okej ändå ;)

Hennes pappa kom tillslut efter en stunds väntande och hämtade oss
och efter det blev det söndags middag.
Kyckling, potatis, Massa ugnsstekta grönsaker och någon god sås.

Däreften blev det sängen på direkten, han självklart med ett samtal hem till
den då saknade familjen med efter det var drömlandet väldigt lockande :)

Sov som en sten första natten trots den hemska sängen, vilket inte säger
lite det ;)


Info om dag två, måndagen kommer imorgon :D

Pussen<3


Båda bilderna ovan: Skolan
Bilden ovan: Mitt sovrum
Bild ovan: Hallen på övervåningen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0