Svar till Sandra:

I mitt inlägg Tips, så förstår jag inte riktigt varför du skrev:
kanske dags att rida för instruktör.

Texten är inte skriven utav mig utan jag tyckte texten var lärorik
därför jag la upp den.

Så din kommentar i det här inlägget är helt onödig.


I mitt andra inlägg där jag skrev att jag hade fått ner Bella
på tygeln. skrev Sandra så här:

Att hästen böjer på nacken i några steg är inte att gå i form,
det handlar om att få bakdelen aktiverad för att hästen ska lägga
mer tyngd där så att framdelen blir friare.

Precis!, jag vet vad att få ner hästen på tygeln är för något.
Hade hon bara böjt på nacken hade jag ju inte skrivit att hon gick
på tygeln.

Och var får du "några steg" ifrån?
Du var inte där och tittade och har därför inget att säga till om egentligen.
Hade jag lagt upp bilder/filmer och någon/ du sett att hon jobbade fel m.m
så hade jag tagit åt mig det på ett bra sätt och utnyttjat informationen nästa
ridtur.

Men Bella har ända sedan jag fick hem henne varit ganska stel, framförallt i bakdelen
den ridturen skrittade jag i mer än en timme för att få henne mjukare och red på cirklar,
serpentiner och mycket tempoväxlingar m.m
Hon har inte jobbat på med bakdelen så som jag velat och så som dem ska för att gå ner
på tygeln.
Men tillslut efter mycket jobb den timmen jobbade hon med bakdelen, blev mjukare i framdelen och
slappnade av.

Hon jobbade på tygeln under resten av mitt skritt pass, traven är det jag behöver jobba mer
med henne för att få henne att jobba ordentligt.
Under galoppen gick hon mestadels på tygeln förutom när vi båda blev lite för slarviga.

När jag sedan började skritta igen så gick hon ner på tygeln.

Det kallar inte jag "några steg" utan det var mer än halva ridpasset.

Och det där med att rida för instruktör så vill jag bara säga så här:
Så länge jag och Bella lär oss och utvecklas, tycker inte jag det behövs instruktör.
Märker jag att vi står stilla i utvecklingen eller att jag lär henne på fel sätt som bara
gör henne värre så kommer jag självklart kontakta instruktör.

Mina tankar till dina kommentarer.

Pussen<3




Kommentarer
emilia

så jävla rätt har du emma(Y) Jag är hundra procent säker på at du vet vad gå på tygeln är för något, så jag tror inte att du hade skrivit det om nu bella bara böjde lite på nacken ;) <33

2011-05-01 @ 11:33:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0