I love you!

Dagen har än så länge varit toppen :)
Vaknade vid 11 av att mamma gjorde pannkakor till oss ,
Mmm riktigt gott var det (Y)

Efter det gick jag och Ida ut till stallet, tog in Bella
och började fixa henne.
Gick sedan upp med henne till ko hagen där jag longerade henne.
Tyvär är det För Mycket Snö Överallt så Bella hade det jobbigt och
ville/orkade inte trava.
Blev bara skrit i kanske ca 40 minuter :)
Men det behövs det med (A)

Det kommer säkert komma en och annan kommentar om varför
jag inte "tvingade" henne att trava så här kommer en förklaring :) :

Bella har inte varit ordentligt riden på ca 4 år utan bara någon gång
ibland i bara skritt.
Hon har desutom bara varit ute högst 1 timme per dag och ibland inte alls
men nu när hon kom till oss går hon ute från runt 08:00 till 21:00 och
bara det har gett henne muskler.
Så att "tvinga" henne att trava i den höga och hårda snön när hon tycker
det är jobbigt i bara skritt hade ju bara varit taskigt mot henne.
Min förklaring, hoppas ni förstår :)

Men hon lyssnade riktigt ordentligt på mig och var riktigt gullig :D <3

Pussen<3


Kommentarer
Josefin

haha tack så mkt!

2011-02-17 @ 16:01:52
URL: http://lavendla.blogg.se/
Esmeralda<3

Tack:D

2011-02-17 @ 17:25:04
URL: http://esmeraldaaa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0