Mitt gymnasieval

Här får ni reda på vad jag ska välja för gymnasium och varför.

Som första hands val ska jag välja:

Estetiska - estetik och media

Varför: Jag har alltid varit intresserad av foto, form m.m
men även musik, sång och dans.
Musik och så är inget jag verkligen vill
hålla på med så i framtiden som
ett yrke.
Men jag skulle verkligen vilja bli fotograf
gör hemsidor precis som pappa.
Pappa har nu startat upp ett eget företag
som han döpt efter mig (meeaa) där han
håller på med precis det
så när jag är utbildad så är det en väldigt
stor chans att jag får jobb där med en gång.
Plus att den estetiska linjen var den första som
jag verkligen kände att "Ååå den måste jag gå!"



Som andra hands val ska jag välja:

Samhäll - beteendevetenskap

Varför: Jag har alltid haft lätt för att se vad människor
egentligen menar med deras handlingar,
vad dem egentligen menar när dem säger
så och så och hur dem känner när
dem gör på det viset.
Att sitta i bussen och se på människor,
se på hur dem reagerar på olika saker
eller hur dem gör för att försöka få
oss att förstå att "sätt dig inte här, sätt dig inte här"
utan ett enda ord, eller tvärt om.
Det tycker jag är intressant.
Som en gång, jag och en kompis sitter i bussen
och skrattar och pratar högt.
Lite längre fram sitter det en kille ensam,
i raden framför mig vilket gör att
han bara ser min kompis om han bara ska smyg titta.
Så då för att kunna ta en titt på mig också
så byter han säte, vrider på huvudet , granskar mig,
hoppar sedan tillbaka och granskar min kompis.
Jag frågade sedan min kompis om hon märkt det han gjort
men nej hon hade inte lagt märke till det.
Självklart bytte han bara säte i någon minut för att titta
vilka tjejer det var som satt bak i bussen och skrattade
vad annars och det är sådana saker jag ser utan att tänka på det.
Och jag Älskar det.
Därför är mitt andra hands val väldigt lätt.



Mitt tredje hands val har jag inte bestämt än, jag funderar på
barn och fritid, ett ridgymnasium i kungsbacka, natur
och sedan teknik.
Och jag har absolut ingen aning :(

Jag ska spendera hela dagen åt att tänka på det valet så ikväll
ska jag välja!
Pussen<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0