The tourist

Måste börja med att rekommendera den!
Jag tyckte den var grymt bra! :D


The tourist:

Handlar om en kvinna vid namn Elise (Angelina Jolie) som är en spion.
Hon är förälskad i en man vid namn Alexander Pearce som skriver brev till
henne efter att han försvunnit för att slippa sitt straff för att ha stulit två miljarder
från en gangster vid namn Shaw (Steven Berkoff) och är eftersökt av brittiska staten
för att han inte betalat skatt.
I ett av breven ber han henne att välja ut en man på tåget till Venedig som är lik honom
inte utseendemässigt utan det viktiga är kroppsbyggnaden.
För att lura polisen som skuggar Elise (för att hitta Alexander) behöver hon lura
dem att mannen på tåget är Alexander.
På tåget ser hon den perfekta matchen , Frank (Johnny Depp)
Hon ber honom komma och bo hos henne på hotellet och så är det igång.
Frank blir snabbt förälskad och det blir även Elise, men hennes kärlek till Alexander
är för stark för att bara kunna byta ut mot en helt vanlig turist.
Därför kommer nyheten som förändrar allas liv som en stor chock.

Filmen var bättre än jag trodde att den skulle vara, jag vet inte riktigt men
den hade det lilla extra som gjorde den bra.
Kärlek, action och gåtor.

Själv tyckte jag att Johnny Depp var perfekt för rollen, när jag tittade på bilder
och trailers tyckte jag att han såg för trött och seg ut men det är rollen han spelar.

Han är skådespelare, det är rollen han är, inte sig själv. Alltså var det perfekt.

Han skulle spela en turist som dras in i något stort och konstigt som "en vanlig person"
inte är van vid, och det klarade han galant , tycker jag :D
Jag tycker om Johnny Depp i största allmänheten också.
Och det var väll mest för att han var med i den som jag ville se den först.
Angelina Jolie var jag däremot inte så imponerad av...
Har sätt en eller två andra filmer med henne och tycker att hon spelar precis lika dant
i varje film.
Kanske bara jag som tycker det men då får det vara det.
Tycker dock att hon passade som rollen oavsett om hon spelade eller va sig själv.
Den får 5 stjärnor av 5 stjärnor.
Rekommenderar den stark, ni behöver kanske inte se den på bio men
att se den det Ska ni göra (A) :D
Pussen<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0