Hästar jag ridit

Tänkte göra en sådan lista med hästar jag ridit.
Har ju ridit på två olika ridskolor där jag red i stort sätt alla hästar
så jag tar bara med mina favoriter :)
Första hästen jag red var Rullan :D
Fick henne i två års present av mamma och pappa <33
Hon är den mest envisaste ponnyn på hela denna jord , men inget som
jag märker alls ofta.
Att hoppa är det hon gillar mest , så jag har hoppet 1m med henne och lös hoppat henne
1,15m eller något sådant :D
Min lilla Ögonsten är hon och jag älskar henne av hela mitt hjärta!! <333333333333
Sedan massa hästar på Stall Hippo , där mina favoriter var:
Har inte bilder på dem på denna datan så skulle någon som läser detta ha en bild eller två på mina
favorit hästar vara sjukt snälla att skicka några till mig så skulle jag bli sjukt glad! :D <3
Men Det va :
Hugo :)
Hihi min lilla prins , en liten shettis på hippos stallet , som jag red ganska mycket , och jag menar
det va ingen på hela stallet som inte tyckte om honom (Y)
Humlan :)
Bråkstaken som egentligen inte var bråkig utan bara busig , Gottlandsruss tror jag hon var...
Som alltid var tvungen att gå sist , men jag gillade henne ändå.
Ingen bra hoppare eller ... a tycker inte hon va så värst duktig på något men jag kommer ihåg att
man va så stolt när man klarat ett rid pass utan att ramla av (A)
Ada :)
Jag var den första som red Ada på ridskolan , så henne måste jag ju ha med på listan :D
Hon var inte riden mycket utan bara körd så jag kommer ihåg att jag fick vänja henne att
gå in i kurvorna och sluta bete sig som om hon kördes även om man red henne.
Hon var en så gullig bus fia :D
Akurat (stavning?) :)
Var väll nästan allas favorit häst , alla stora ville rida honom och alla små drömde om att få rida
honom.
Iallafall , det var en dröm att få rida honom men han var mööjligen lite seg ;)
Den snällaste hästen utan tvekan.
Rikur :)
Kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta , han var en busig och jobbig kille
men var också helt underbar.
Fick hoppa honom på några tävlingar (som inte slutade med bra resultat) och fick alltid pris.
För att jag fick honom runt banan efter många försök xD
Önskar jag varit duktigare och äldre när jag fick rida honom...
Hästar från Bollebygds stall:
Jalla Jalla :)
Naw , helt underbar va han.
Absolut favoriten i stallet , som jag tror alla drömde om att få rida.
Helt perfekt kille :D
Gabriel :)
Var den första hästen jag fick rida på den ridskolan och va den hästen som
folk minst ville rida.
Kommer ihåg att allt gick perfekt och gillade verkligen honom :)
Kommer tyvärr inte ihåg namnet :(
Fick rida en häst som jag aldrig förut hade ridit på hopp tävlingen och när
alla på ridskolan fick reda på att jag skulle hoppa honom Sa alla bara ah okej ... öh lycka till.
Och folk varnade mig till och med...
Men väl på tävlingen vann jag min klass (A)
Gick kanon bra och han var verkligen jätte duktig , själv satt jag där som ett fån och undrade
varför i hela världen dem hade varnat mig xD
Menmen alla gillar vi olika hästar :D
Hästar på strömma skolan:
Kommer tyvärr inte ihåg hästarnas namn jag fick rida :(
Men tänkte att jag skriver lite om dem och så som jag kommer ihåg :)
En av kör systrarna :
Fick rida en utav 3 (?) hästar som dem körde väldigt mycket , en utav travar systrarna
tror jag :)
Gillade henne mycket men kommer tyvärr ihåg hennes namn...
Men absolut en favorit :)
En otroligt pigg hopphäst:
När det sedan var dags för hoppning fick jag rida den piggaste hästen (Y)
Och den bästa (a)
Döpt efter en film karaktär har jag för mig ... Tin Tin eller kanske Alcastar (efter bandet i så fall)
Nä kommer faktiskt inte ihåg :(
Men ligger nog faktiskt 6:a på min favorit lista efter mina egna hästar om mina halv foder hästar :)
Skötar hästar:
Skulle först bli skötare på en fjording men passade varken ihop med hästen eller ägaren ;P
Så blev en annan häst (som jag är otroligt tacksam för nu :D <3)
Från vänster: Malin (syster) och min sköt häst Alkmene (Alki) <3
Sedan Jag och min sköt häst Felix <3
Blev först skötare på Felix men dem behövde mest hjälp med Alki , så blev
att ägarens dotter Pernilla (<3) red sin tävlings ponny Felix och jag Alki.
Vilket var toppen! :D
När vi två inte red tillsammans red jag Felix och Malin red Alki , och dem två var som
handen i handsken så det passade perfekt.
Nu är Felix såld och Alki är tillbaka på sommarlägren på bli stjärna :D
Saknar er era små sötnosar <33
Sedan Självklart Batman:
Batman red jag väldigt ofta dem åren jag red på ridskolan Hippo där jag köpte honom.
Vet inte vad jag ska skriva utan att börja gråta så blir bara detta:
Han älskade att hoppa och rida ute i skogen , han var verkligen en ängel och nu är han en ängel.
SAKNAR DIG MER ÄN ORD KAN BESKRIVA och Precis så mycket älskar jag dig <3
Och nu rider jag min älskade kärleks gåva från Batman:
Moni Bell (Bella)<3
Finns inte så mycket då jag inte lärt känna henne så jätte bra än ;)
Men betyder redan allt för mig <3
Hopp det var nog "Alla"
Pussen<3


Kommentarer
beatrice

jag undrar om du vet ver gabriel finns nu

2012-09-26 @ 16:18:36
URL: http://www.aspen.n.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0