Info om Batman R.I.P

Info om: Batman
Batman fanns på ridskolan jag red på och
jag bara älskade honom.
Kommer ihåg alla skogsturer jag fick rida honom ;)
Iallafall , så när jag var runt 7 år så skulle ridläraren sälja
Batman , vi hade en häst som behövde sällskap
så det var rent självklart att vi skulle köpa honom.
Så jag fick honom i 7 årspresent :D
Han var världens snällaste , lugnaste och mysigaste
shettis.
Gjorde allt för att den som red/fixade honom skulle ha det
bra.
När vi hade små kusiner hemma som ville rida ,
var det bara hämta grimma och två grimskaft så kunde dem
rida , för han gick där bakom mig vad som än hände.
Men han var också en oerhört pigg häst , jag brukade
springa med honom i hagen och han älskade det.
Han hade också världens finaste hopp teknik och hade
jag inte varit för lång för honom nu mot slutet innan han dog
hade vi säkert tävlat massor :)
Batman hade problem med tänderna de senaste åren
så hade lite svårt att äta men annars var han inte sjuk
eller något.
Hur dog han ?
Jag , Alex och Ida var hemma och sjuka den 7/10-10
helt plötsligt ser jag att det går en man i våran trädgård så Alex
springer ut (jag hade inte kläder på mig)
Alex kommer tillbaka efter att han gått ut och tittat i hagen , och säger
"Emma du måste komma och titta , vi tror det är något fel på
en av hästarna"
Jag skyndar mig att ta på mig och springer ut för att titta,
i en avstängd hage där dom inte gick ligger Batman död.
Manen börjar förklara varför han stannade och tittade men
jag sa bara åt honom att hålla käft och sprang in och ringde mamma.
10 minuter senare kom mamma hem , det var dem längsta 10 minuterna
i hela mitt liv , med mer tårar än jag trodde jag kunde fälla.
Mamma ringer polisen för både jag och mamma ser att det inte är
något som stämmer.
Staketet in i hagen är ner böjt , massa fotspår (från människor)
och tråden är nerböjd in till hagen där Batman ligger.
Mamma och jag tittade noggrant på honom och upptäckte ett
stort hål under ändtarmen.
Någon hade stuckit in något vasst i honom.
Jag orkade inte sitta där och titta på Batman och vänta
på polisen utan gick ner till busshållplatsen för att möta Malin
som 20 minuter senare skulle komma hem från skolan.
Björn (våran granne) kom ner som mammas stöd , mamma
visste att hon skulle behöva det när polisen kom.
En av poliserna ringer och frågar eftervägen och då säger
en utan poliserna så här till mamma "Det är inte du som har gjort det då ?"
J***a polis var ju tanken som gick då . Ofta man skulle döda sin egen
häst och sedan ringa polisen och stor gråta -.-
Polisen kom , tog kort på bevismaterial men kunde inte säga om det var någon
som dödat Batman (jag och alla andra var redan säkra på att någon gjort det)
Jag och Mamma ringde runt till alla vi visste hade hästar i närheter och varnade ,
dem ringde sedan vidare till folk dem visste (så var kedjan igång)
Vi var aldrig ute efter uppmärksamhet och hade aldrig tanken på att
ringa tidningen , utan det idiotiska beslutet fattade någon annan -.-
Senare på kvällen ringde det nämligen en tjej som sa att hon hade
ringt tidningen m.m , mamma var inte Liiite sur.
Dagen efter kom veterinären för att titta på orsaken till Batmans död
och sa precis samma sak som jag.
Det fanns ingen chans att han kunde skadat sig själv så där , framförallt
när vi har en dam i hagen som inte kan ha någonting som är vasst , för
då kliar hon upp sig.
Undertiden som veterinären var där körde det förbi massa bilar på stor vägen och
tog kort (som tur var hann vi täcka över Batman)
Det kom också in folk från massa olika tidningar för att ställa frågor
men ingen av oss var redo att svara på frågor och eftersom
vi inte vill ha dem där skickade pappa iväg dem.
Det var inte fören några dagar senare vi ställde upp
på att svara på frågor.
Det är fortfarande svårt att tänka på detta så jag hoppas att ni som läser tar
informationen på rätt sätt!
Finns mer att skriva men varken orkar eller vill ...
Han är så otroligt saknad!!! <33333
 
If I could have only one wish
Would I have you by my side
I miss you
I need you
Nobody can take your place
Because I love you
If I could have only one wish
I have you by my side
I miss you
I need you
Nobody can take your place
Because I love you <3

Jag och Batman springer i hagen
 

Jag springer med Batman i hagen (klippte bort mig själv)
 

Ida och Batman längst upp
 

Batman älskling hoppar så fint <3
 
Hoppas som sagt att ni använder informationen om Batmans död
på ett bra sätt!
Trackback
RSS 2.0