Info om Rullan

Här kommer då info om min älskade , lilla
puss gurka Rullan :)
Rosita (Rullan)
Fick jag när jag fyllde två år i födelsedags present
utav mamma och pappa.
I början (tills jag var 7 år) hade vi henne upp stallad
hos en kompis bara en bit bort från där vi bor.
Där fick hon tillsammans med en annan svart lite shettis
och busade hela dagarna.
Mamma och pappa räddade henne , hade vi inte köpt henne
hade hon avlivats. *Lättnad*
Hon hade varit tillsalu i flera år men ingen köpte henne ,
nu vet vi varför ;)
När vi fick hem henne var det vinter så hon var
världens sötaste och gulligaste ponny, men när
sommaren kom visade det sig att hon hade sommareksem.
Som vi inte visste om , men vi gav henne en chans ändå.
Hon fick smeknamnet Rullan efter bara några dagar , så fort vi
släppte ut henne så rullade hon sig.
En gång försökte hon göra det när jag red (Y)
Rullan går inte att beskriva med ord , man måste uppleva henne xD
Hon är en tjurig , envis bus fia.
Som gör allt för att busa och ställa till problem.
Men det har alltid varit mig hon har lyssnat på, mig hon har litat på.
Om någonting hände , att hon var rädd , eller hade rymt var jag den ända som
kunde fånga in eller lugna henne.
När vi skulle rida fick jag alltid rida Rullan även om
den andra hästen också var min.
För jag var den ända som kunde kontrollerna henne , och vågade
rida i full fart även om hon bockade ibland.
När jag fyllde 7 år fick jag en till häst (ska skriva om honom sen)
så då hade jag två och kunde därför ta hem både Rullan och
den nya hästen till vårat eget stall.
Rullan är min lilla ögonsten , och även om jag inte kan rida henne
så betyder hon mer för mig än någon annan häst kommer göra.
Hon är min älskling som jag gör allt för och hon gör allt för mig.
Sista bilden är kanske inte jätte fin , ser ut som hon har ont , men
hon rullar sig så va "tvungen" att ta med den ändå .


Kommentarer
Penis

Vilka söta,fina bilder på Rullan !

Hon är så otroligt gullig !

Vi måste ta och rida i sommar !

Det var så jävla längesen !Jaag är så jävla sugen på de nuuuuu!:D<3

2011-01-19 @ 20:15:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0