Vegitarian från och med nu...

Har precis ätit mat och har nu bestämt att jag ska
bli vegitarian.
Jag menar att äta en människa ( att vara Kannibal) är ju
fel och det tycker ju nästan alla.
Så att äta ett djur är helt okej? Nej det tycker inte jag.
Djur har också känslor och har också ett slående hjärta.
Så själv tycker jag att tycker man att Kannibalism är fel
så borde man tycka att äta djur också är fel.
Brukar bli äcklad när mamma ber mig hämta och ta i köttet,
och när vi ska äta revbensspjäll får jag absolut panik.
Att äta kött har jag inte reagerat på innan men där ser man ju
inte "Ja det här är en gris mage m.m"
Men med revben ser man ju exakt vad det är och var det har
varit på ett levande djur.
Nää känns helt fel att veta att man sitter och äter på ett djur
som dem har dödat bara för att vi skall få mat.
Hörde på radion för något år sedan, då dem pratade med en tjej
som hade massa hästar men nu hade behövt avliva sin gamla häst
och frågade henne om hon skulle kunna äta sin avlivade häst och
hon svarade "Ja"
Då undrar jag lite hur man tänker om man skulle kunna äta sin
egen häst som man älskat och delat allt med ?
Och det är ju precis samma sak som med kor och grisar.
Visst man kanske kommer hästar lite närmare ^^
Men det är ändå någon som har matat och tagit hand om dem.
Så nej tack till kött , ska bara äta fisk och sådant nu (Y)
Pussen<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0