Dag 9 - Min tro

Jag är kristen men jag har mitt eget sätt att se på det.
Visst tror jag att det finns något större än allt annat
här på jorden, något som är godheten själv och samma
sak tror jag på att det finns något hemskare än allt här på jorden,
något som är självaste ondskan.

Men inte att det heter Gud och Djävulen.
Enligt mig är det bara ord, ord som ska försöka förklara den godheten
och den ondskan.

Jag tror att dem känslorna finns i allt och alla.
Alla har den Djävulska ondskan i sig men det är bara folk som tror och vill
ha den som använder den.
Samma sak med godheten.

Gud och djävulen finns enligt mig över allt, Gud är inte en "gubbe" som sitter uppe
på molnen och djävulen bor inte nere i underjorden i Helvetet.
Det är känslor och det är en del av livet.

Lite av vad jag tycker iallafall.
Hoppas ni fattar vad jag försöker säga.
Pussen<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0