Dagens 10/05-11

Blev att jag runt halv 8 skyndade mig att ta på
mig och Bella, Pappa och Alex var snälla och följde med
och hjälpte mig (A)

Runt 8 ungefär red vi hemifrån :)

Först uppe vid våran granne blev hon rädd för deras klyv maskin
men lyckades få för bi henne.

Nere vid brevlådorna är det en hage och i den går det nu får -.-
Dem blev hon liv rädd för och skenade iväg med mig där på ryggen mot
vägen, som tur vad fick jag kontroll på henne efter bara några steg, så allt
gick bra ändå.

Red sedan på vägen mot "Lisa backen" och efter det in på "lisa backen"
för att rida på en äng/hage men när vi kommit halvägs på grusvägen
och ser ängen blir Bella väldigt stel och jätte jobbig och sedan förstod jag varför...
Tre meter framför oss från ängen(där vi ska rida) kommer en stor älg ut, travar
över vägen och in i skogen.

Bella var jätte duktig och stod bara på vägen stilla och tittade (Y)
Fick jobba lite extra med henne på vägen ner till ängen bara för att få henne
att tänka på annat, men bra gick det!

När vi börjat rida blev det mycket tempoväxlingar (i skritten) red på en volt för hon
jobbar mycket bättre då än på en fyrkant. Hon blir för het då m.m

Hon jobbade ordentligt och Pappa sa att det ser mycket bättre ut om
man gemför med hur det såg ut i början.
Eller a, Skritten är det vi jobbar bäst i så det är klart den är finast  ;)

Traven i går va den BÄSTA NÅGONSIN!
Kunde rida lätt ridning hela tiden jag travade vilket var första gången (hon tar
för stora kliv och det är vanligtvis jätte svårt att korta ner traven på henne)

Kunde forma henne i traven och hon jobbade exakt så som jag vill att hon ska (A)
Hon hade ett bra tempo och jag kunde öka och sänka henne :D

Blev sedan några varv galopp och även den var toppen, dock inte lika bra som
förra gången men något måste man ju få klaga på ;)

Hon är tyvär lite för het i galoppen så att galoppera på rak sträckor än går inte, får
istället jobba med henne på volten och det funkar bra (Y)
Hon drar sig dock lite mycket mot utgången i galoppen men det fixar sig snart :)

Sedan blev det att rida hem och då reagerade hon knappt på fåren så
allt blir ju bättre :)

Pussen<3
Bella och sedan Rullan i bakrunden <33


Kommentarer
sandra

hon ser lite väl mager ut? :(

2011-05-12 @ 18:12:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0