Länge sedan nu


Va länge sedan jag skrev ett inlägg hur det går med
hästarna så tänkte uppdatera er lite.

Har varit väldigt stressigt nu, jag menar första tiden på
gymnasiet, nya tider och nya vanor.

Men nu när jag vant mig vid alla tider har jag börjat
planera in när jag ska rida m.m

Rider på Måndagar, Onsdagar och försöker rida på Fredagar,
blir det att jag inte rider på fredagen rider jag på söndagen istället.
Men två eller tre dagar i veckan är det som gäller från och med nu.

Dock nu på lovet har det varit svårt att hinna med, så hon har vilat.
Va ute och gick med henne i början av veckan men mer än så har jag inte
hunnit.

Men från och med idag ska det bli skärpning på det.

Är ju väldigt svårt att hitta ställen att rida på också, marken är helt förstörd av allt regn
så får och kan inte rida där jag brukar, vilket suger väldigt mycket.
Men tycker att allt jobb ger resultat, hon är väldigt stel i höger varv men det blir
bara bättre och bättre.
Hon litar även mer på mig och vi kan rida på vägar där det kommer bilar utan några
större problem, vilket är skönt.

Rullan då... jo hon är ju som hon är min lilla bus fia som för övrigt fyller
20 år i år :)
Ida rider lite då och då men det är inget seriöst direkt, Ida börjar bli förstor och är osäker i
sin ridning och Rullan är busig, pigg och bryr sig inte så mycket om vad Ida vill att hon ska
göra.
Självklart har det blivit bättre eftersom Ida har blivit säkrare ju mer hon har ridit, men Ida på
Rullan funkar inte jätte bra , dem passar bara inte tillsammans.

Så nu har ni blivit lite uppdaterade iallafall :)

Kram.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0