Hemlighet.

Tänkte ta och berätta om min stora plan för att få mig själv att må bättre,
hade tänkt vänta lite men nu känns det ändå lagom att berätta.

Efter sommaren kommer jag med största sannolikhet sluta på Marks gymnasium
och börja på ridgymnasiumet i Kungsbacka eller i Varberg.
Kungsbacka är mitt första val men sökte till Varberg som andra val.

Håller på och funderar på hur mycket jag tjänar på att flytta dit men just nu blir
det att pendla till och från skolan.

Just nu vill jag bara att sommarlovet ska komma, ta slut och sedan att skolan ska börja.

Vill inget mer än att komma bort här ifrån då det i stort sätt inte finns EN ända människa som
gör att jag vill stanna kvar. Vill bara komma bort här ifrån och börja om från början, träffa människor
som är äkta så jag slipper bli sårad mer.
Vart jag än tittar kommer det bara upp minnen, minnen som jag inte orkar tänka på.

Jag har blivit sårad alldeles för mycket det senaste av folk som stod mig så oerhört nära.
Därför vill jag bara åka här i från och vinka hejdå till alla som sagt sig vara äkta och säga "Din förlust, inte min"
För grejen är den att jag saknar inte någon eller något, hade jag vetat vad som skulle hända om jag gjorde
så eller så skulle jag ändå vara här jag är idag för jag ångrar inget jag har gjort.
Tack vare alla "sne steg" har jag insett att man inte kan lita på någon annan än sig själv och dem man ändå
lyckas lita på sviker Alltid.
Jag vet även att inget av det som hänt mig det senaste är mitt fel, därför har jag rätt att sticka här ifrån och
be dem dra åt helvete, det kanske låter hemskt men det är såå sant. Det är mina känslor just nu och ingen kan
därför säga att det jag skiver är fel.

Ska iallfall bli så skönt att komma igång med ridningen på riktigt och verkligen utvecklas.
Lite lagom nervös är jag men jag vet att det kommer bli så sjukt mycket bättre än vad jag har det idag.
Nu vet ni.

Puss<3


Kommentarer
Veronica

Du har inte funderat på att prata med människorna som har sårat dig så.. Jag menar du vill säkert veta varför dem gjorde det och oftast finns det en anledning till att dem gjorde så. Det kanske skulle hjälpa dig att gå vidare lättare. Ni är ju säkert äldre och mognare nu och kommer hantera det bättre! :) Inget illa menat med denna kommentar jag har själv genomlidit saker.. Hoppas på ett svar! :)

2012-04-21 @ 16:38:47
Emma

Svar till Veronica: Jag har pratat med dem som sårat mig och jag vet redan varför dem har sårat mig... Det är därför jag bara vill börja om och träffa nya människor som är det dem säger att dem är och verkligen är äkta.

Jag förstår din kommentar så jag tar absolut inte illa upp :) Självklart får du ett svar! :)

2012-04-21 @ 16:47:46
URL: http://emmapaalmgren.blogg.se/
Anna

Vad roligt! Du kommer säkert lära dig jättemycket på ett ridgymnasium. Dina egna hästar kommer säkert må mycket bättre med all ny kunskap. Det ska bli roligt att följa dig. Lycka till ! :D

2012-04-21 @ 17:50:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0