Vad har hänt sedan sist?

Det var ett bra tag sedan jag bloggade sist...
 
Förra veckan red jag Lixsa varje dag, blev en vilo dag på torsdagen då jag kände att
både hon och jag behövde det. Kommer inte ihåg när det var men det var några dagar då
det var dåligt väder med åska och ös regn och då fick Lixsa och Gusten vila.
 
Har varit med Thomas nästan varje dag, jobbade i måndags och då följde han med mig, i
torsdags när jag jobbade åkte han hem till sig istället och så kom han när jag jobbat klart och
så har det varit dem dagar han också har jobbat.
 
I tisdags eller onsdgas var Thomas med och red och även han red faktiskt, samma sak idag då vi
red ut en skogspromenad.
 
Än så länge har jag tagit det lugnt med Lixsa, hon har precis haft sommarvilan plus att hon behöver
muskla sig mer, men imorgon blir det efter att jag jobbat ett ordentligare pass där jag skall jobba med
att få henne mjuk och lösgjord i skritt och trav.
Galoppen har jag mest känt på i skogen och där hon har fått busa då hon är väldigt pigg, idag var
hon ovanligt lugn i alla gångarter så blir nog även lite jobb i galoppen imorgon.
 
I morgon börjar Thomas jobba igen... kommer sakna att vakna bredvid honom varje morgon...
Men som tur är skall jag jobba måndag, onsdag och fredag så jag har annat att tänka på!
 
I går höll jag och Thomas på i mitt rum, vi har rensat, målat en vägg och möblerat om, blev riktigt
snyggt! Dock har jag nästan mer färg på mig än vad hela väggen har då Thomas tyckte det var väldigt kul att
skvätta och måla på mig...
När vi var klara i rummet åkte vi med mamma till Rullan och Celika då dem bytt hage och vi skulle titta till
hur Rullan såg ut, hon är verkligen fin trots att hon går i hagar med träd och andra saker att klia sig på, så det
är väldigt kul att se henne nu.
 
Det blev ett långt inlägg nu... och jag skall verkligen försöka hinna blogga oftare så att det inte blir
sånna här långa inlägg igen!
 
Puss
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0