Svar på kommentar:

Fick en kommentar av en tjej vid namn Anna (se kommentaren nedan på bilden)

Och tänkte att jag kunde svara på den i ett inlägg :)

Jag är riktigt riktigt nöjd och glad att jag fick jobbet, som sagt har jag sådan fobi att prata med nytt folk så att få ett positivt svar på första försöker stärkte verkligen mitt självförtroende :)

Sen så känner jag att jag inte vill säga något om vad det är för jobb innan jag börjat där, jobbet är redan mitt men det känns ändå bäst att vänta med att säga något.

Tips på sommarjobb är ju väldigt svårt att ge med tanke på att jag inte vet något alls om er läsare.. Speciellt inte om Anna eftersom hon inte hade en blogg men jag kan skriva några tips:

Allt blir lättare om du är 18 år men är du under arton är det bara att kämpa och visa att du vill ha jobbet.
Det blir svårt att jobba i en affär eftersom dom säljer tobak men det skadar inte att fråga ändå och dem kanske har andra jobb inom affären som du kan få göra.

Små affärer som café, kläd, heminredning och smycken är lite tips på små butiker som ligger nära där jag bor.

Det finns massa affärer, men tänk på att du måste gilla det, du ska inte behöva tvinga dig själv till jobbet utan allt blir så mycket lättare om du gillar det :)

* sko affärer
* smyckes affärer
* kläd affärer
* burger king m.m
* mat affärer
* leksaks affärer
* ålderdomshem
* ridskolor
* hunddagis
* djur affärer

Det är bara några tips men att gå ut och gå med grannens hund, passa barn åt vänner till familjen eller sådana små saker kan också vara ett bra första sommarjobb eller som extra pengar vid sidan av skolan eller annat jobb.

Glöm inte av bara att bara för att du får ett nej någon eller några gånger så betyder inte det att du inte kommer få ett ja.
Ett tips är därför att ha många alternativ, har du bara ett ställe du vill jobba på och där får ett nej kommer ditt självförtroende åka i botten.

Ha alltid en B-plan oavsett!

Puss<3



Kommentarer
felicia

sv; tack, det har jag! hoppas du också har haft en toppen helg! :)

2012-01-22 @ 14:10:46
URL: http://feliciafolvik.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0