Jag förstår inte riktigt grejen...

... med att sno andras bilder eller texter som man lägger upp på tex bloggen.
Jag tycker inte att man skall behöva skriva copyright på eller under bilder för att folk skall
fatta vad som är ens eget och vad man skall låta bli.
 
Jag har varit med om att folk har tagit mina bilder och använt dem till eget bruk, det värsta är nog inte
när främlingar gör det utan när folk man känner snor ens bilder till det ena eller det andra, enligt iallafall
mig skall man fråga först oavsett om det är en proffsig bild tagen med någon dyr kamera eller en halv bra
bild tagen med en skruttig mobilkamera, känslan hos den som tagit kortet lär fortfarande vara den samma
när den upptäcker att bilder är kopierad.
 
Så det jag vill få ut av det här är, fråga, du kan antingen få ett Ja eller Nej, oavsett svar är det bara att acceptera.
 
Mina tankar just nu :P
 
Puss och kram
 


Kommentarer
Nina

Hej, det skulle vara jättesnällt om du skulle kunna fråga en fråga i min frågestund Direktlänk här: http://nnnina.blogg.se/2012/july/fragestund.html#comment
Kram! :)♥

2012-07-21 @ 16:31:12
URL: http://nnnina.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0