Lixsa 22/7-12

Ridpasset gick ut på att känna igenom henne och att vi skulle få
lära känna varandra.
 
Jag red ner till grushålan med Lena som sällskap och därnere jobbade jag mycket i
skritten för att sedan känna på traven.
Hon jobbade på riktigt ordentligt och försökte hela tiden göra mig nöjd.
Det blev mycket volter och tempoväxlingar och hon tyckte det var riktigt kul att få jobba.
 
Hon var riktigt pigg då det var länge sedan hon blev riden så första galoppen blev mest
glädjeskutt och bockningar både av glädje men också för att testa mig.
Så jag saktade av till trav och gjorde en ny galoppfattning och då jobbade hon på
ordentligt och vi kunde jobba istället för att bara busa.
 
Skrittade sedan av henne på långa tyglar och så begav vi oss hem till stallet.
 
Det kändes så himla bra att rida igen, har verkligen saknat det och nu när jag ridit två dagar i rad
kan jag inte fatta hur jag klarat mig utan ridning så länge :o
 
Puss


Kommentarer
Sätilaryttaren

rider du lixsa? :)

Svar: Yes, jag är skötare på henne så rider henne istortsätt dagligen, målet är att ut och tävla med henne :)
Emma Palmgren

2012-08-04 @ 18:23:35
URL: http://satilaryttaren.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0