Svar på frågestunden!

Fråga nr 1
Sanna:
 
Har jag fattat rätt, du ska börja  srg i Varberg? Ska du inte bo i deras studentlägenheter som de kan fixa? Vet du några fler som ska börja där? Har du nån tanke på att köpa/hyra en häst? Vad tycker du om för hästar, grova, smäcka, heta, sega, läromästare, outbildade osv.. Vilken är din favorithästras? Och varför? Hur duktig är du på att rida alltså hur mycket kan du? Skänkelviking öppna ja du förstår. Vad är det högsta du har hoppat och med vilken häst? Vilken är din favorit häst du har ridit? Vill du börja rida på ridskola? Varför/varför inte?  Det blev en hel del frågor hehe hoppas du svarar på alla!!! :-D
 
Svar: Yes, du har fattat helt rätt, i Augusti börjar jag på Srg i Varberg. Jag har tänkt på det också men just nu passar det bättre med att pendla av många anledningar.
Nej det vet jag tyvärr inte.
I dagsläget är jag skötare på en Nordsvensk men mina planer och drömmar är självklart att köpa/hyra en häst som bara är min.
Jag har alltid trott att smäckra och lite hetare hästar har varit min typ av häst och har aldrig vågat testa något nytt, nu efter att jag ridit en nordsvensk har jag insett att jag inte har någon typ av häst jag tycker om utan bara jag trivs med själva indeviden spelar det andra inte så stor roll.
Min favorithäst ras kommer nog alltid vara Halvblod, åhhh min dröm är att ha minst ett halvblod... (drömmer mig bort) Jag vet egentligen inte varför, men dem är ju för läckra och jag tror att bara jag hittar rätt häst kommer den rasen passa mina mål med min ridning.
Tycker själva frågan är lite konstig, dels för att jag har väldigt svårt för att berömma och sätta betyg på mig själv men också för att jag aldrig tyckt att man mäter hur duktig man är i ridväg på det viset, Det spelar ingen roll hur mycket jag kommer skriva att jag kan eller inte för ni som inte sett mig rida kommer antagligen inte tro mig men jag kan säga att jag har en väldigt mjuk men bestämd hand när det gäller ridning, dressyr i största allmänhet har aldrig varit något jag fastnat för och jag har alltid haft lite svårt för det men det kompleterar jag på andra sätt och gör alltid så gott jag kan.
Som högst har jag hoppat 1 meter men mitt mål är att hoppa högre då jag älskar att hoppa, hästen jag hoppade med är faktiskt min lilla hoppstjärna Rullan (Min shettis), det var många år sedan när jag var liten och kort och hon ung och pigg.
Hm, min favorit häst... Jag har nog ingen riktig favorithäst utan bara en favorit ponny och det är ju självklart Rullan, bland hästar kan jag inte välja :P
Jag skulle inte vilja börja på ridskola, jag trivs inte i ett stall med många hästar och mycket folk, jag vill ha mycket eget utrymme och plats att göra fel på utan att folk skall vara där och dömma.
Klart att jag svarar på alla dina frågor! Har du fler frågor är det bara att kommentera ett helt vanligt inlägg när som du känner för det :D
 
Fråga nr 2
Lalla:
 
Vad hände mellan dig och hampus? Det verkade ett tag som att det skulle bli något mellan er.och Thomas som du träffar nu, vad är det mellan er? Och är Thomas och Hampus kompisar?
 
Svar: Tycker att hela denna frågan är opassande, jag lovade att svara ärligt men allt har en gräns, Det finns vissa anledningar till varför man inte redan kan läsa om detta på min blogg.
Men som ett litet svar så är jag och Hampus kompisar, Thomas tycker jag väldigt mycket om och han betyder mycket för mig, och ja Thomas och Hampus är kompisar.
 
Fråga nr 3
Anonymous:
 
Vilka bloggar läser du? Och vilken är din favoritblogg?  Hur länge har du och Thomas varit tillsammans? :)
 
 Svar: Jag läser: Dressyrmupparna, Satilaryttaren, Teamlabom, Malinpalmgreen, Emelieemanuelsson, Lainda det är dem bloggarna jag följer men sedan finns det andra bloggar som jag kan titta in på någon gång ibland, Kommentera gärna detta inlägget med era eller andras bloggar så ska jag ta mig en titt på dem :)
Hm min favoritblogg är nog just nu Satilaryttaren.
Tillsammans och tillsammans... men jag har kännt honom i ca 5 månader.. och jag tycker om honom mer och mer för varje dag :)
 
 Fråga nr 4
Anonym:
 
1. Hur mycket väger du? Och hur lång är du?
2. Är du nöjd med din kropp eller tkr du att du är för smal eller stor?:)
3. Har du en pojkvän?
4. Vill du ha en ny häst??:)
 
Svar:
1. Jag väger runt 60 skulle jag gissa på, var länge sedan jag vägde mig så har ingen super koll plus att jag tycker inte att vikten är särskillt viktig. Jag är ca 173cm skulle jag gissa på, måste gissa även här då jag inte har någon större koll...
2. Inte super nöjd men inte tillräckligt missnöjd så att jag verkligen jobbar på en förbättring. Jag trvis inte alltid med mig själv men mestadels så gör jag det.
3. Jag har någon som jag tycker om väldigt mycket.
4. Ja verkligen :)
 
Har ni fler frågor är det bara att ställa dem när ni vill så svarar jag så fort jag kan! :D
 
Puss på er


Kommentarer
du vet vem

Hej jag heter Bengt , jag jobbar på en knapp fabrik.
Puss och kram!

2012-07-23 @ 15:27:01
URL: http://emmapaalmgren.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0