Conquest & Samorine

Hejsan!

Dagen har varit bra, ridit två hästar och Ida har varit med och tagit kort och filmat.
Blev mest bilder på Conquest då jag red ett ordentligare pass på honom i paddocken.

Conquest: började med att rida upp i skogen, fokus låg på galloppen idag då det krånglar lite för oss. Skritt-gallopp sitter galant men från trav slarvar jag lätt och han ökar bara traven, gjorde även några galloppbyten som gick jätte bra!

Efter ca 30-40 minuters jobb uppe i skogen red vi bort till paddocken där vi fortsatte gallopparbetet. Han var ovanligt framtung och hängde stundtals i handen på mig, men i största allmänhet så var dagens gallopp den bästa en så länge.
Duschade av honom efter en timmes jobb och sedan var det att börja fixa nästa häst.

Samorine: hon är inte riktigt min typ av häst och idag funkade det inte alls. Hon var väldigt pigg och hård i munnen och hade ingen lust att lyssna på mig alls. Jobbade henne ändå så gott det gick och efter lite kämpande gick det bättre än jag väntat mig.
Red upp i skogen i ca 40 minuter innan det var dags att skynda sig för att hinna med bussen hem.

För att summera allt så är jag nöjd med båda ridpassen, är helt slut i kroppen och huvudet med för den delen...



Nu väntas PLL med Lena och Malin :)

Puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0