Even in this gloomy weather, it cant rain forever.

Slö torsdag, men jag ska inte klaga, allt är väl helt okej just nu... Mycket tankar och mycket som påminner mig om allt, allt som varit och allt jag känt.
Sjukt hur mycket som förändrats på bara ett år, jag har förlorat men även vunnit, träffat nya människor och förlorat gamla, jag har varit svag men även stark, men jag har tyvärr inte hittar min väg än... Nu har jag däremot hittat en stig, en stig som förhoppningsvis kommer leda mig rätt.

Imorgon kan jag antagligen berätta mer om varför jag inte är i skolan, inte allt men absolut mer än vad ni redan vet.
Och jag kan säga att det ska bli skönt att dra ett sträck över det som hänt.

Jag är en sådan person som inte nöjer mig med det som alla andra förväntar sig av mig, jag följer inte grupptrycket och jag är väldigt självsäker när det gäller vad jag tror på. Varför vara och göra som alla andra när man kan vara bättre, vara sig själv.
Jag har förlorat rätt mycket pågrund av det, det måste jag erkänna, men jag är ändå helt övertygad om att det kommer leda till något riktigt bra. Sedan är jag säker på att jag inte hade förlorat något eller någon om allt hade varit rätt, förstår ni?

Något jag lärt mig och något som jag vill att ni skall förstår är att hur många "fel" man än gör i livet så är det bara Du som kan avgöra om dem var fel eller bara en erfarenhet. Hade den där bästa vännen brytt sig så mycket som den sa hade den inte lämnat dig bara för att du valde höger vid korsningen där den valde vänster. Stå upp för dig själv och dina åsikter, ingen kan säga att du har fel, för det du känner känner du och ingen annan. Du är du och kan andra inte respektera det så hör dem inte hemma i ditt liv.

Jag är besviken på vart livet tagit mig, visst är jag det, men jag kan inte ändra det förflutna och jag hade nog inte gjort det om jag kunnat heller för den delen.
Man lär sig av det förflutna, lever i nuet och gör allt i sin makt för att göra framtiden så som man vill ha den.
Ta vara på varje sekund för något ingen kan ta ifrån dig är minnena, något som än gång gjort dig glad skall du aldrig ångra utan tänka på och le.

Något som jag också vill ha sagt är att det inte hjälper att hata, det blir inte bättre av att gå och avsky någon som någon gång, på något sätt, sårat dig, gå vidare eller erkänn att du är sårad, men du kan i mina ögon inte hata någon som du någon gång skrattat med.
På samma sätt som du har gjort misstag har andra det, och det som hänt har hänt.

Stay strong and always be yourself!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0