Do I ever cross your mind?

Hallå på er.

Dagen börjar gå mot sitt slut och snart är ännu en vecka slut, imorgon är det fredag (haha, inte torsdag) och vi har lite idéer på vad vi ska hitta på.
Vi såg att Laget 157 har ny lokal i Kållered så vi hade tänkt åka dit imorgon men dom öppnar inte förens i slutet av augusti, segt.
Men det blir troligtvis en tripp till Kållered ändå, kolla på tapeter och andra grejer till huset, jag älskar ju sånt så det skall bli jätte kul. Jag har redan nu tittat ut mina favorit tapeter men vi får se om dem är lika snygga i verkligheten.

För övrigt så har jag inte orkat redigera några bilder, har tänkt spendera helgen med det.

Fick en kommentar angående skolan som jag tänkte svara på ifall det är fler som missat vad jag har tänkt göra nu när sommaren är slut :)

Den 26 augusti skall jag och pappa ner till Torsås där Korr distansgymnasium ligger, vi kommer tillbringa dagen på massa möten med min nya mentor m.m för att fixa schema och andra viktiga grejer. Och efter det börjar jag min utbildning.

Linjen jag har valt är Samhäll med inriktning beteendevetenskap, egentligen är ju det vad jag alltid velat gå men jag har aldrig tagit steget, nu är målet att utbilda mig till psykolog som också varit min dröm så länge jag kan minnas.

Som ni kanske förstår kommer jag plugga på distans, alltså sitta hemma framför datan och jobba.
Planen från min sida är att fokusera på skolan i början, komma in i systemet och vänja mig och efter någon termin förhoppningsvis börja jobba, på mc, Willys eller något liknande.
Drömmen är ju också att kunna passa på att resa så mycket som möjligt, se världen när jag har chansen. Vi har mycket släktingar utomlands så det hade varit kul att åka runt och hälsa på alla, stanna där jag trivs och sedan åka vidare till nästa släkting, kanske passa deras barn eller djur på dagarna och samtidigt se mig omkring.

Hade jag fått bestämma mitt liv just nu, pang bom, så är drömmen att resa mycket när jag är ung, vilket är perfekt med distansutbildningen, utbilda mig till psykolog, skaffa mig en stabil inkomst, gifta mig ung men ändå efter att jag hunnit se världen, jag har alltid velat ha barn när jag är så ung som möjligt och det vill jag fortfarande men i mina ögon har utbildning och jobb fått större betydelse, sedan vill jag starta eget, ha ett lyxigt men mysigt kontor med en fin utsikt, jag skulle vilja jobba inne i stan men bo ute på landet med hästar och andra djur.
Ja ni förstår...
Att drömma sig bort in i framtiden är ganska härligt :)

Jag vet att detta kommer bli så himla bra, det passar mig som handen i handsken och det känns verkligen kanon.

Om ni vill kan jag skriva ett inlägg om hur skolan funkar om det nu är någon som själv är lite intresserad, det är väldigt ovanligt så det är ju kul om jag kan sprida det vidare genom bloggen? :)

Har ni några frågor är det bara att kommentera!

Puss



Kommentarer
Anonym

Jag ska också börja på korr på samhäll, men jag börjar den 22 augusti. :o

2013-08-10 @ 18:59:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0