Första dagen "i" nya skolan

Känns både konstigt och bra... Mest bra såklart :D
Pratade men Matilda, en gammal klasskompis från nian förut då det visade sig att hon också går på Korr, fast andra året, hur kul som helst, så vi pratade om att träffas och plugga tillsammans och så, kommer bli jätte bra :)

För övrigt så har jag gjort två uppgifter som skulle vara gjorda senast på måndag, pratat med min mentor, idrottslärare och med min handledare i historia.
Har kollat igenom vad historia kursen innehåller, har inte börjat med modul 1 än utan det har jag tänkt göra imorgon eller på torsdag, har tänkt läsa i boken samt göra "testa dig själv" uppgifter innan jag börjar.

Något av det bästa med skolan är att lärarna är Grymma, hade lite problem med en utav uppgifterna så då mejlade jag idrottsläraren och ca 10 minuter senare hade jag fått hjälp.
Dem är verkligen engagerade på ett sätt som lärare på en "vanlig" skola inte är, nu har jag ju bara gått på Korr en dag men intrycket som jag och pappa fick igår var jätte bra, plus allt jag läst på andra bloggar m.m ;)

Nu skall jag städa inför kräftskivan på lördag :D

Vi hörs, puss

Fotograf: Emma Palmgren (jag)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0