Längtar ihjäl mig!

Magen har blivit sämre igen, dock hjälper det med avslagen Coca cola och att ligga ner men så kan jag ju inte spendera dagarna... Då skulle jag bli galen.

Pappa har börjat fixa i mitt rum så om någon timma skall vi börja tapetsera, iiih det kommer bli otroligt snyggt!

Jag har faktiskt tillbringat större delen av dagen genom att läsa en blogg, hittade nämligen en tjej som skapat sin blogg speciell till det att hon började på Korr så hela bloggen handlar om det jag snart skall få erfara.
Kan säga att jag längtar som en galning nu!
Hon har läst samma linje som jag har valt och allt låter jätte bra, vill bara sätta i gång med en gång. Jag har saknat svenska, engelska och kanske även matten en smula, och mest längtar jag tills att få börja kurser som psykologi och historia m.m
Nu är det bara 15 dagar kvar tills jag och pappa sitter i bilen på väg till Torsås, lite nervös är jag allt redan men mest av allt är jag förväntansfull och jag längtar verkligen hur mycket som helst!

Innan skolan börjar finns det lite jag måste ordna, jag behöver en almanacka plus lite nya pennor och block, jag måste även få upp alla mina mappar m.m som ligger ner packade i en flyttlåda i källaren och även fixa en stabil station där Alla mina grejer skall finnas.
Sedan behöver jag ha tagit kontakt med kommunen angående ersättning av resa, jag vill veta om det finns möjlighet för mig att ta mig till och från skolan utan att behöva betala dem summorna själv. Jag behöver ju faktiskt kunna ta mig dit för idrott m.m plus att det kan vara kul och bra att åka dit någon gång i bland och träffa lärare, mentor och andra elever.

Nu skall jag gå upp och se med pappa vad som skall göras i mitt rum, ikväll skall jag och Malin ha film kväll vilket skall bli mysigt, vi skulle haft det igår men jag var helt utmattad av mitt magont så det blir idag istället.

Puss!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0