Mitt hår

Idag mår jag mycket bättre, som tur är då mormor ska komma på fika.
Hon har varit i det nya huset innan men det är alltid lika kul när det kommer besök ;)

Och jag får väl förtydliga mig lite, nej jag har inte cancer.
Jag var magsjuk och utmattad från flytten plus att jag har rakat av mig mitt hår, ingenting annat!

Anledningen till varför jag rakade av mig håret är för att det var ett år sedan morfar gick bort i cancer och även om att han aldrig behövde tänka på att förlora håret för att han var man och redan hade förlorat mycket hår pga åldern, så gjorde jag det för att hedra alla tjejer/kvinnor som tvingas stå ut med blickar och kommentarer som jag har fått stå ut med.

Vi lever på 2000-talat men ändå blir folk galna över hår, hår som inte ens är deras egna.
Jag är kvinna, och? Kan män raka av sig håret varje sommar pga värmen så kan jag också det, och folk borde inte anta att jag har cancer bara för det.

Cancer är en fruktansvärd sjukdom, lägg då till folks blickar och kommentarer så blir den ännu värre.
Är man sjuk, borde folks åsikter inte spela någon roll, men det gör dem, för alla vill bara passa in.

Jag gjorde detta som en tankeställare, Jag är fortfarande jag oavsett om jag har långt eller kort hår och trots att jag vill passa in i mängden finns det inget bättre än att sticka ut ibland.

Jag har blivit starkare utav detta, av att raka av mig håret, och jag hoppas att ni som läser har lärt er något.

Alla är olika men förtjänar ändå att behandlas med respekt.
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Hoppas att mitt inlägg inte var för rörigt, nu är mormor påväg hit så vi hörs senare!

Puss :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0