Tomtegröt & macka

God morgon, hoppas att ni sovit gott :)

Jag har kommit in i en konstig vana att jag vaknar runt halv sex, lyckas alltid somna om en stund senare men det är ändå lite irriterande, vet inte vad det beror på men jag hoppas att det slutar snart.

För en vecka sedan släppte vi ut katterna för första gången sedan vi flyttade hit, dem bor i ett rum nere i källaren. Så nu på dagarna öppnar vi bara fönstret och så kan dem vara inne om dem vill, Morriz den största och äldsta katten har valt att vara ute på natten nu några nätter, vi stänger nämligen in dem på natten ifall att då det finns mer grannkatter här än vad det gjorde i kärra men är dem inte hemma får dem helt enkelt vara ute.

Igår kväll kom varken Ninja-Lotta eller Gollum när Ida och Alex skulle stänga in dom så då fick jag hjälpa till, jag kan nämligen mjaua så att det låter precis som en katt, skulle jag och en katt mjaua efter varandra kan jag lova att ni inte skulle höra vilket utav det som var en människas, och våra katter har lärt sig att det är jag som mjauar och kommer därför springandes om dem hör mig, sjukt häftigt är det.
Så Gollum kom med än gång men Ninja-Lotta kom inte och då var det ju bara att låta honom vara ute.

Bara det att ca en halvtimme efter att jag gått och lagt mig hörde jag världens katt bråk precis utan för mitt fönster så det var ju bara springa ner till pappa och sedan skynda ut.

Dem som bodde här innan hade med största sannolikhet nämligen en STOR katt som dem inte har tagit med sig när dem flyttat, den är känd här för att ställa till med mycket besvär och att bråka med alla andra mindre katter.
Så igår var det Ninja-Lotta som råkade ut för honom.

Det är ju klart att det blir lite jobbigt, för enligt den stora katten är ju detta hans revir men nu har ju våra katter flyttat hit och tagit över.

Iallafall så lyckades vi skrämma bort den stora katten och ni kan inte fatta hur rädd Ninja-Lotta var, det visade sig att han till och med hade bajsat på sig för att han var så rädd så min jacka är väldigt fin nu.
Men han hade inga sår eller några andra skador som tur är!

Blev en långt text så nu skall jag säga hej då, hoppas att ni får en toppen fredag!

Puss


Fotograf: Emma Palmgren (jag)
Katt: Ninja-Lotta



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0