Min dag

Min första julafton i nya huset har varit helt klart godkänd, lite annorlunda från tidigare år då mormor inte var med och för att Nicole var med men annorlunda behöver inte betyda dåligt! :) 

Vid tre kom Peter med familj hit, vi la ut julklappar under granen, tittade på Kalle anka och efter det åt vi god julmat, mmmh... Bästa på hela julafton. 
Efter det blev det prat och skratt, de yngre barnen lekte kurragömma på övervåningen men själv tycker jag det är roligare att sitta och prata och hjälpa till med maten m.m, haha vad töntigt det lät, jaja :p 

Tillslut kom tomten, konstigt nog tajmade han in att komma precis när pappa var nere och la i pinnar i brasan och han skiftade mellan överdriven småländska och göteborgska, inte så fint som det låter ;) haha, nej men efter att tomten tömt sin säck med oläsbara julklappar gick han vidare för att hinna till alla andra barn som har varit snälla iår, konstigt nog kom pappa strax efter det... Hm sammanträffande eller bara ren otur för pappa? ;) 

Julklapparna under granen delades ut utav Ida och när alla var utdelade tog det ca en sekund innan det låg julpapper på hela golvet, men vad gör det om hundra år, egentligen? 

Jag fick en väldigt mysig (trots att den var oäkta) onepice, ett par svarta leggins, strumpor, trosor, ljusslingor till mitt rum, två "ljuslyktor" och ett otroligt snyggt armband, tror det var allt?

Alla vi barn fick imorse i sockorna att vi skall få gå på bio tillsammans så fort vi hittar en film som vi alla vill se, under granen låg även filmen Taken 2 som också var en gemensam present. Jag och Malin hade varit så busiga och skrivit God jul Arne från Mor och Far på den gemensamma filmen, Ida läste om lappen flera gånger och fick kommentarer från Peter om att det måste stå fel... Tills han läste och såg att det faktiskt stog Arne på, haha kan säga att det var mycket roligare i verkligheten ;) 

Dem åkte hem vid halv åtta och då bytte vi om och åkte bort till hästarna. 

Nu är mamma, pappa och Malin på midnattsmässa i Ubbhult, tydligen ett måste nu för tiden när man konfirmerar sig... Hade velat följa men men jag var verkligen för trött, så nu sitter jag istället framför Alex data och spelar The Sims tre husdjur, hehe. 

Imorgon kommer mormor hit och sover kvar till på torsdag, skall bli så kul att träffa henne, var inte länge sedan alls men har man världens bästa mormor så kan det inte bli för ofta. 

Nä, men vi hörs mer imorgon, puss 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0