Nordstan & Liseberg

Har ju inte hunnit skriva om min eftermiddag och kväll i Göteborg med Therese så här kommer lite kort om dagen bara :) 

Tog bussen vid tre och när vi var framme gick vi runt och kollade på marknaden i nordstan, var inte så mycket att kolla på direkt men det var mysigt ändå. Kollade i några affärer och hittade lite snyggt, framförallt en grymt snygg jacka men jag köpte ingenting.
Träffade även min morbror och hans fru så stog och pratade lite innan vi skulle gå vidare, träffade dem faktiskt två gånger ;) haha vad är oddsen i stora nordstan? Men det var jätte kul :) 

Sedan bestämde vi oss för att åka vidare till Liseberg, hade regnat lite när vi åkte in till Göteborg men vi hade ordentligt med kläder så vi chansade. Som tur var regnade det knappt något under hela tiden vi va inne på Liseberg vilket var kanon!  
Var ca två år sedan jag var på jul på Liseberg och jag tror faktiskt att det var mysigare då, iför sig så var det snö då vilket man saknade i fredags... Men det var jätte fint och jätte kul att umgås med Therese :) 

Spelade på några hjul och var sjukt nära att vinna minst två gånger, en gång var när jag ville ha nummer tre och elva men en annan hann före och tog nummer tre så jag fick byta till nummer två och så var det ju Självklart nummer tre som vann ;) en annan gång var när jag tvekar mellan nummer ett och två, alla andra nummer var upptagna och tillslut valde jag nummer två och då vann nummer ett som var den ända lediga brickan, sjukt irriterande ;) 

Köpte iallafall med mig en julkorv, till och med jag tyckte att den var god så ser framemot att äta den på en knäckemacka. 

Självklart åt vi något inne på Liseberg och det blev lite brända mandlar som Therese köpte och sedan köpte vi varsin Suovas som jag njöt till fullo av, renkött måste ju utan tvekan vara det godaste köttet som finns?! Hade mer än gärna ätit Suovas varje dag ;) men om jag inte minns helt fel var det sallad i då när jag åt det sist vilket var mycket godare än vitkål som det var i fredags, vitkålen lyfte ju upp renköttets smak på ett bra sätt men det var inte fantastiskt gott som jag har ett minne av att det var... Men men, gott var det verkligen! 

Efter att vi tittat på skridskoshowen med kaniner, pepparkakskaniner och renar gick vi och köpte varsin korv som vi skulle ha med hem och sedan gick vi till bussen. Träffade en gammal "kompis", vet inte vad vi skall kalla oss riktigt, men hon gick iallafall någon klass över mig i Sätilaskolan så vi satt och pratade med henne hela vägen hem, kanon för det fick tiden att gå mycket fortare :) 

Tog runt hundra kort med min älskade Nikon men jag har inte fört över dem till datan än så ni får nöja er med några mobilbilder så länge. 

Puss





Vi tände varsitt ljus till minne av våra älskade släktingar som vakar över oss som änglar, saknar er morfar, farmor och farfar! <3 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0