Nu är det jul i stugan

Julen står bakom husknuten och vi har påbörjat det mesta inför jul, känns så skönt för julen är verkligen underbar! 

Pepparkakshuset är snart klart, iår är det jag som gör det så det blir mycket mer stilrenare och enklare än vanligt, vilket jag tycker är snyggt :) Tomtar står ute i fönstrena och lite här och där, har lite mer att fixa men dem trivs bra på bordet så länge ;) 

Rudolf står så snällt uppe på balkongen och lyser med sin röda näsa och ljusslingan är uppsatt runt huvudentrén, vi har bett den som kör köra in andra vägen när vi kommer hem på kvällen så att vi får åka förbi huset och se Rudolf och ljusen, riktigt mysigt och jag hoppas att folk tycker det är fint när dem kör förbi :) 

Julgodiset är inte påbörjat än men allt som behövs är handlat, skulle gissa på att mer choklad kommer behövas men än så länge har vi så att det räcker. Behöver även köpa klubbpinnar, har letat men hittar det inte, så är det någon som vet vart man kan köpa klubbpinnar antingen i papper eller plast vore guldvärda om ni kommenterade! 

Julskinkan är köpt och ligger i frysen och väntar och rödbetsalladen är köpt, men förutom det är det mycket som saknas. 

I år blir det en väldig konstig jul, både roligt och tråkigt men det kan jag berätta om i ett annat inlägg :) 

Puss 

TOMTEGRÖT :D 

Skulle egentligen inte köpt så mycket nytt men vi kunde inte hålla oss när vi såg denna ljusslingan, pepparkakaformer med ljus i, passar perfekt i köksfönstret :) 

Tomtarna står och väntar på att få sin speciella plats ;) 

Första ljuset tänt, iår var det jag som fick tända första ljuset :) 


Kommentarer
Anonym

Hur är det nu med vardagarna när du läser distans? Mer tid att göra annat, mer fritid, mer frihet? :)

2013-12-02 @ 18:23:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0