It's a long way up

Fick med mig Alex ut i stallet så allt gick mycket snabbare än vad det hade gjort om jag hade varit själv.
Fick tömt boxarna och sopat rent i hela stallet, är fortfarande skit kvar men det behöver eldas så vi får vänta lite med det.

Mätte väggarna i boxarna och vi har tillräckligt mycket virke för att byta ut väggarna, så i veckan ska vi börja snickra och fixa det fint nere i stallet. Kommer bli mycket bättre än vad det är nu iallafall.
Sen är ju grejen den att vi bara hyr huset + stallet så för mycket kan vi ju inte göra heller för den delen och egentligen skulle vi inte ens behöva göra så mycket som vi faktiskt har gjort själva men nu är det som det är ;)

Tanken är nämligen att hästarna ska komma hem i vinter, vi kan ha dem hos Karin men jag mätte fördelarna mot nackdelarna med pappa och vi bestämde att ha dem hemma på vintern. Dem kommer alltså gå kvar hos Karin fram tills det är dags för dem att vara inne på natten, däremot så tar vi nog hem dem någon vecka då och då så att dem får beta av våra hagar också.

Jag har tänkt på det, Rullan är verkligen min andra halva, min dröm häst är utan tvekan en kopia av Rullan fast som häst och inte ponny.
Jag menar, höj henne till ca 164 cm i manken och ändra hennes ålder till ca 12 år så hade jag haft min dröm häst.
Rullan har gett mig så mycket glädje och jag kan verkligen inte föreställa mig ett liv utan henne.
Min bästa vän <3

Nu ska jag kolla vad vi ska äta ikväll och sedan fortsätta lyssna på musik, puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0