Det andra inte ser

Allt gick bra med hovslagaren i morse, alla hästar skötte sig och Rullan och Celika blev inte helt galna när dem blev ensamma kvar i hagen.

När hovslagaren hade åkt fixade vi i ordning i stallet, Adrix (?) har fång så han skall ha boxvila framöver så det var lite att fixa med det.
Rullan har även fått ett sår, vi gissar på att det hände när vi släppte ihop dem så det tvättade vi, ser fint ut så det är ingen fara men det blir att hålla lite koll så att det inte blir sämre.

Jag och pappa åkte hem, åt lite mellan mål och tog det bara lugnt.

Vet inte om jag vågar skriva detta utan att någon för panik för att vi är så generösa och så snälla vänner men jag får väll chansa ;)
Vid fyra körde jag och pappa Karin så att hon kunde köpa spån, hon har ju inget körkort och nu när Richard sitter i rullstol med båda benen brutna och en skadad arm så är det ju lite svårt för henne att ta sig någonstans.
Det är föresten varför vi är där och hjälper till, för er som inte vet.

Väl hemma hos henne mockade vi, matade (förlåt Fodrade) hästarna och bytte ut Adrix stall sällskap.

Nu har vi nästan precis ätit och nu ska jag och alex upp och träna lite efter det har jag tänkt kolla på någon bra film, Puss

Bild: bjuder på en utav många bilder som jag tog i söndags när vi släppte ihop hästarna, men denna är nog en av mina favoriter.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0