Like a boss

Hallå på er!

Vaknade vid 6 imorse och var helt klarvaken, kändes lite onödigt att gå upp så tidigt när alla andra sov så jag gick bara på toa och lite så innan jag tvingade mig själv att somna om i någon timme.

Jag, pappa och Spyker åkte bort till Karin vid elva, byggde hage, fyllde på vatten, kollade hästarnas hovar och duschade Rullan och Celika.
Skall tillbaka dit vid fyra halv fem för då har jag tänkt rida innan det är dags för kvällsfodringen.
Har tänkt köra lösgörande övningar i skritt idag, Hon har ju inte blivit riden sedan i höstas men planen är att hon skall gå minst tre pass i veckan.
Så jag har tänkt planera ett igångsättningsschema som jag skall följa.

Påvägen hem förut såg pappa att någon katt blivit påkörd precis vid våra brevlådor så vi släppte av Spyker hemma och sedan gick vi ner för att kolla om det var någon av våra katter eller någon av grannens katter, dessvärre har troligtvis den som körde på katten tagit hand om den så den låg inte i diket eller något liknande så vi får väll hålla lite extra koll om vi saknar någon katt eller inte...
Såg inte särskilt fint ut på vägen men pappa säger att det har gått fort vilket är tur i oturen.

Vet inte om det bara är jag men jag blir så himla trött utav solen, vi har varit ute i ca tre timmar och nu är jag helt slut, hade lätt kunnat somna för det är jobbigt att det tar så på krafterna.
Jag brukar känna så här precis i början av sommaren när vädret verkligen slår om men det är jäkligt segt att varje år bli som en zombie, pollenallergin kanske påverkar det lite också iför sig... ;)

Nu ska jag hitta på något, puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0