Lixsa

Åh vad jag gillar den hästen, hon är verkligen så fin och hon försöker alltid göra sitt bästa. Mitt hjärta :)

Har gjort i ordning ett igångsättningsschema med hjälp av Google, pappa och Karin, och i två-tre veckor framöver är det bara skritt som gäller, idag red jag i ca 20 minuter sammanlagt med fokus på balans och att göra henne lösgjord och jag kommer successivt öka passets längd.
Kommer i början nu rida tre gånger i veckan, resten av dagarna skall hon promeneras, longeras , tömköras bl.a. Men även ha en vilodag där hon får gå i hagen med dem andra hästarna vilket hon behöver.

Efter ridpasset hjälpte vi Karin att mata hästarna, bytte sällskap till Adrix och sedan åkte vi hem.

Väl hemma grillade vi och åt gott ute i värmen, nu kollar vi på hockey (ehh a "vi" kollar ;))
Jag skall kolla om jag inte hittar någon bra film och titta på den istället, mycket bättre, hehe ;)

Puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0