Om idag

Började med att pappa körde bort mig till Karin där hon höll på att släppa ut hästarna, visade sig att hon hade försökt få tag på mig för att säga att hon inte kunde rida då hon hade sådan värk så vi vände och hämtade Alex och så åkte vi bort till Karin igen.

Vi hämtade Lixsa och Gusten i hagen, borstade och fixade i nog över en timme och sedan gav vi oss iväg.

Alex som inte är van vid att rida fick efter halva vägen "kramp" i höften så mamma släppte av pappa och hämtade upp Alex.
Pappa tog alltså över så vi red resten av vägen.

Vi red en runda så att vi kom ut hemma hos oss, Lixsa och Gusten fick en liten vatten paus och sedan fortsatte vi med Celika och Rullan efter oss.

Släppte ihop dem, så nu går dem åtta små sötnosarna tillsammans, så himla kul att dem trivs ihop.

Efter det så började vi göra en paddock som även skall funka som en sluss så att det blir lättare att hämta bara en häst.
Jag tog deras hund på en promenad och efter det hjälpte jag till med det sista i stallet.

Känns i kroppen att man varit i gång hela dagen, så lär ju ha lite träningsvärk imorgon.

Imorgon skall vi dit vid nio tiden och hjälpa till då hovslagaren kommer.
Och sedan får vi se vad som händer resten av dagen.

Puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0