2 – En person jag vill träffa just nu.

Om jag bara får välja en person skulle jag välja farfar, jag träffade honom när jag var liten men han dog lite efter att Alex hade fötts (jag var runt två år) så jag kommer inte direkt ihåg något. 

Men hade jag fått välja två stycken skulle jag valt att träffa farmor också, hon dog innan mamma och pappa träffades så henne har jag aldrig träffat. 

Anledningen till att jag skulle vilja träffa dem är för att pappa har pratat ganska mycket om dem, dem verkade så kärleksfulla och roliga och jag skulle vilja träffa dem som gjort pappa till den han är idag. 
Jag skulle vilja se vad pappa har ärft ifrån vem och kanske vem jag ärft något ifrån. 
Jag skulle vilja sitta och lyssna på dem när dem berättar massa historier från när dem var små och från när pappa och hans syskon var små.
Jag skulle vilja krama om dem och säga att jag älskar dem, iallafall en gång, för det har dem aldrig fått höra mig säga. 
Jag skulle vilja lyssna på deras favorit musik och höra dem spela och sjunga. 
Jag skulle vilja äta farmors älsklings mat och höra farfar skryta om den. 
Jag skulle vilja ha en chans att lära känna dem och låta dem lära känna mig. 

Så ja, jag hade valt att träffa farmor och farfar. 

Jag älskar er<3 


Jag har ingen bild på farmor eller farfar just nu så jag lägger upp två gammla bilder på pappa istället. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0