21 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.

Hm, antagligen precis likadana tankar som istortsätt varandra tonårstjej ;) 

Varför har jag så tjocka lår? Mitt hår växer inte tillräckligt fort! Varför måste jag få så många finnar? Varför kan jag inte ha större överläpp? Åh jag vill ha vitare och finare tänder... Varför har jag sån tjock och jobbig mage? Varför passar jag inte i några kläder? Varför kan jag inte vara snyggare? Varför fick jag dem här brösten för? Varför kan jag inte ha ljusare ögonfärg? ... Bl.a. Bl.a. Bl.a.! 

Lite utav mina vanligaste tankar, men dem kommer blandat med dem här: 

Min näsa är faktiskt näst intill perfekt! Min underläpp är snygg! Jag har speciella och unika tänder! Mina ögon är stora och fina! Mina öron är grymt snygga! Hellre lite mulliga lår än att dem är tunna som spikar! Mina vader är ganska lagom... Jag passar faktiskt i denna tröjan! Sträcker jag på mig ser jag säkrare ut! Mitt leende är vackert! Och bl.a. Bl.a. Bl.a.! 

Ni förstår, det dåliga väger faktisk upp det bra tankarna och tvärt om. Alla tvivlar på sig själv men jag vet ändå att jag är bra som jag är. För varje dålig tanke försöker jag hitta något som är bra, ibland är det svårt men det är värt det och det hjälper! 

Det är klart att jag jämför mig med andra, jag är ju inte mer än mänsklig men jag bryr mig faktiskt inte så mycket och andra. Jag inspireras av andra och det är klart att jag kan önska att jag hade hennes hår, hennes lår och hennes läppar men jag vet ju att det inte tjänar något till. Oftast tänker jag inte åh om jag såg ut som henne och blir ledsen utan för det mesta tänker jag någon gång skall jag se ut som henne, jag ska träna mig till dem låren och framförallt skall jag bli lika säker på mig själv som hon ser ut att vara! 

Jag är nöjd över mig själv, kanske inte 100% utseendemässigt men min personlighet väger upp det, jag vet att jag är värd att lära känna oavsett finnar där, fett där m.m och hur kan jag då gå runt och tänka på mitt utseende jämt? 
Det är klart att jag oroar mig och blir nervös när jag är i närheten av en kille för att jag inte är helt nöjd med mitt utseende och det kan vara väldigt jobbigt, det tar mycket på ens krafter men jag försöker att bara skaka av mig det. 

Utseendet är inte allt här i världen

Puss





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0