Framtiden gällande utbildning

Rent jobb och utbildnings mässigt har jag en ganska bra plan för hur jag vill att det skall bli, när jag har gått klart på Korr vill jag åka ut och jobba som volontär i ca ett år och sedan påbörja utbildningen för att bli psykolog, utbildningen är ju trots allt fem år så jag vill gärna göra något för mig först och jag är väl 95 % säker på att det är volontärjobb jag vill göra då. 

När jag är utbildad och färdig psykolog vill jag ju börja jobba, konstigt va ;) haha nej, men jag vill hitta ett bra jobb där jag trivs. 
Och sedan vill jag i framtiden starta eget , easy as that ;) 

Vart skolan ligger och vart jag får jobb spelar ingen roll, hittar jag något som verkar bra spelar det ingen till om det ligger nere i Ystad eller uppe i Boden, själva meningen med utbildningen och sedan jobbet är ju att jag skall starta mitt egna liv och det anser jag att jag kan göra vart som helst. Sen är jag sådan som vill uppleva och jag är verkligen inte rädd för att "misslyckas" så blir det inte bra första eller andra gången är det bara att tvinga sig upp i sadeln igen. 

Drömmen och målet just nu är att bli trauma psykolog, därav skulle jag vilja åka ut som volontär innan utbildningen så att jag är säkrare i mig själv och kanske kan avgöra tidigare om det är något för mig eller inte. 
Funkar det inte är det väl barn och ungdomar jag vill fokusera på, så jag har ändå förberett mig för båda alternativen. 

Just nu håller jag på och kollar på olika skolor, är ett tag kvar men tiden går fortare än vad man tror och jag vill kunna lägga upp mina studier på Korr så att dem förbereder mig för de skolor jag är intresserade av. Det är en väldigt populär utbildning och jag ser inget annat allternativ än att kämpa, det är psykolog jag vill bli och visst att jag kan ångra mig senare i livet men jag tänker inte ge upp nu bara för att det är tufft.

Så så ligger det till ;) 

Puss







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0