Vintern kommer med storm steg

Igår när vi tog in hästarna var det riktigt kallt ute, inte så där kallt kallt utan mer bitande kyligt, det var frost på gräset och mina små tossingar tyckte inte att det var kul att gå i stövlar. 

Trots att jag älskar vintern så är det en väldigt jobbig årstid för mig, jag blir jätte torr, får hemsk nare och mitt lillfinger (som jag skadade när jag var liten) blir stelt och gör ont. 

Därför tänkte jag göra en lista till er med tips på grejer ni borde införskaffa inför vintern, om ni inte redan har det hemma :) 

• Vantar, helst två par, ett par tunna och ett par tjockare så att du kan byta beroende på hur kallt det är. Eller ha dem tunna i dem tjocka. 
• Handkräm, ett måste! Skaffa flera stycken så att en flaska kan stå vid sängen, en ligga i väskan och en stå på handfatet så att du kan smörja in dig precis när du behöver det. 
• Läppsyl, också ett måste om man är som mig. Skaffa helst flera stycken så att du alltid har ett tillhands och är du ännu mer lik mig och alltid tappar bort läppsylet är chansen större att du hittat ett om du har flera stycken på olika platser. 
• Raggsockar, eller några andra tjocka strumpor som får plats i skorna. 
• Tofflor så att du slipper frysa om fötterna inne. 
• En bra och lite fetare ansiktskräm, jag brukar köra på en fetare nattkräm och sedan bara en lättare under dagen men det gör man ju som man själv känner. 
• Fotsalva och fotsalt, sedan är det viktigaste att man faktiskt gör fotbad någon gång i veckan och inte bara säger att man skall göra det. 
• Och sist men inte minst får du inte glömma att smörja in hela kroppen ordentligt, det är inte bara ansiktet, händerna och fötterna som tar skada utav kylan. På mig är armarna och benen alltid extra känsliga på vintern så skaffa en bra kräm. 

Hoppas detta kan hjälpa er inför vintern :) Och under veckan kommer jag lägga upp tips på mina favorit produkter så håll ögonen öppna. 

Hörs

Fotograf: Hedvig Palmgren 
Kamera: Nikon ... (?)
Copyright 



Fotograf: Emma Palmgren (jag) 
Kamera: Nikon d40 
Copyright 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0