Skärpning gott folk!

Något jag är noggrann med här är att plocka upp bajset efter Spyker, ja det är äckligt och ovant men det är ännu äckligare om någon trampar i det m.m
Iallafall så var jag ute med Spyker på sista kvälls promenaden för en stund sedan och då ser jag att en äldre man låter sin hund kissa/bajsa i sandlådan precis utanför mormors lägenhet, hunden gjorde alltså sina behov i sanden där barnen i morgon kommer sitta och leka och vem vet, stoppa i munnen. Visst att man inte skall äta sand men barnen som sitter och leker här ute på dagarna är ju inte gamla alls och det är klart att det händer att fel saker hamnar i magen, och om man nu inte äter det så riskerar man att sitta i det och leka. Sjukt äckligt och respektlöst!
Visst finns det katter här, men katter skall vara fria och man kan ju inte direkt springa runt och vakta dem hela tiden? men när man nu är ute med hunden kan man väll iallafall se till att den inte gör sina behov på helt fel plats?! 
Sjukt irriterande. 

Jaja, för att gå över till något helt annat så åt jag och mormor räkor och gott bröd idag och så blev det en liten tårtbit var till efterätt, vi har även varit ute och promenerat och jag har hjälpt henne att handla. 

Imorgon skall jag hjälpa mormor att fixa ute i hennes lilla trädgård och plugga, mamma kommer och hämtar vid två och då skall allt vara packat och fixat så jag får se hur mycket jag hinner. 
Blir en snabb fika och sedan skall vi upp till morfars grav och säga hej innan vi får skynda oss hem, kören börjar halv sex och mamma skall på möte vid fem så det blir lite stressigt. 

Nu skall jag släcka lampan och sova. 

Sov gott, hörs imorgon! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0