Träningsvärk

Gårdagen var en riktigt bra söndag, trots att jag var seg och trött fick jag gjort mycket nyttigt. 

Rullan var däremot inte alls på min sida när vi väl skulle börja tömköra, inne i stallet var hon en ängel och stod och myste med Ida i stallgången medans jag borstade och fixade henne men så fort vi kom ut så vägrade hon sammarbeta, Alex ledde henne iallafall så det blev lite arbete ändå, hon är ju trotts allt Shettis... och sto ;) 
Men snacka om vad olika det är från gång till gång, från att förra veckan vara hur duktig som helst och till att igår knappt gå framåt... Hoppas på att hon är som hon var sist nästa gång :) 

Celika joggade jag lite med på ängen, hon älskar att få uppmärksamhet så när jag inte ledde upp henne till stallet utan började leda runt henne på ängen i volter och gjorde halt m.m trivdes hon verkligen. Min lilla docka :) 

Väl hemma bytte jag om och så gav jag och Alex oss i väg, joggade nästan två km utan att behöva stanna vilket är framsteg. Hade sjukt ont i mina vader hela dagen igår men inget som stoppade mig från att ut och jogga. 
Tänkte hela tiden på att peppa Alex, för när jag peppar honom och får honom att orka mer än vad han hade gjort om han var själv så får jag mig att orka mer än vad jag hade gjort om jag var själv. 
Sista biten hem körde vi utfall, så att vi lixom gick fram genom att köra utfall på varannat ben, sjukt jobbigt och idag känns det gött i låren plus i rumpan. 

Nu skall jag och Alex sätta i nästa växel vad gäller träningen, så nu är det bara att köra järnet. 

Puss 

Bild från we<3it 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0