Vikingar

Tar en liten paus i pluggandet nu och äter upp resten av pannkakorna, det är väl en sak som är negativ med distansskola, ingen gör lunch åt än, haha nej men jag saknar verkligen skolmat just nu, nu när jag är hemma blir det lixom en kaka eller något lite då och då, inte bra alls... ;)

Historien rullar på, medeltiden är ett riktigt intressant kapitel så jag kan verkligen inte klaga. Historia är ju ett av mina favorit ämnen och denna boken + kursen är riktigt rolig.
Är inne på Svenskmedeltid nu och shit vad häftigt det är, i grundskolan får man lixom läsa om vikingar och Heliga Birgitta, men i denna boken är det väldigt mycket mer djupgående och så himla mycket mer fakta. Sjukt kul iallafall :D

Gjorde precis ett "testa dig själv" och fick alla rätt på första försöket, jag menar, är det ens möjligt att få B i filosofi kan jag nog få B eller A i historia som jag faktiskt fattar ;)
Så jag kör stenhårt och satsar så högt som möjligt.

Nu skall jag återgå till pluggandet och så hörs vi senare, har lite planer för dagen och lite roliga inlägg så håll koll.
Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0