En förmiddag på Korr

Allt började med att min klocka ringde 03:30, jag tog på mig, fixade mig och så åkte vi så att vi var i Hyssna klockan 04:00. 
Jag har väldigt svårt att äta så tidigt så vi packade med saft, kaffe, mackor och några bananer som vi kunde äta undertiden vi åkte.

Pappa älskar att köra när det är mörkt så allt rullade på bra. 
Jag sov väl sammanlagt en halvtimme i bilen vilket låter sjukt konstigt för det kändes som minst en timma, haha jaja. 

Väl framme så följde jag med min mentor och resten utan tjejerna som skulle labba till lektionssalen, pappa stannade kvar på Korr och satt och pluggade m.m 

Vi gjorde fyra olika labbar i grupper om två eller tre, jag hamnade med två andra tjejer som var jätte trevliga :) 

I labb nr 1 skulle vi ta reda på varför det är så stressigt för blåmusslor i Östersjön och varför det gör att dem inte växer och blir stora, detta gjorde vi med hjälp utav potatisskivor.

Labb nr 2 innebar att en i gruppen skulle kolla vad för blodgrupp man tillhör, A, B, AB, O och + eller -, samt att vi skulle ta reda på HB värdet. 

I Labb nr 3 skulle vi ta ut en kiwis DNA, riktigt intressant och något som man faktiskt kan göra hemma. 

I den sista Labben skulle vi se hur fort vårat spott bryter ner maten, lärorikt och lite smått äckligt ;) 

Tänker inte skriva mer om de olika momenten eftersom jag inte vet hur ofta dem byter uppgifter och jag vill inte avslöja något, men har ni några frågor så kommentera eller mejla så får jag se om jag kan svara ;) 

Efteråt gick vi till matsalen där vi åt, haha vad annars. Däremot var det något i maten som min mage inte klarade av så efter det var den heeelt förstört...

Så, detta var min förmiddag. Roligt och lärorikt på samma gång :) 

Kommer ett inlägg om eftermiddagen senare i eftermiddag. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0