En eftermiddag på Korr

Efter lunchen visade min mentor mig och en annan tjej till idrottssalen, väl där bytte vi om och pratade om allt mellan himmel och jord. Träffade dem andra tjejerna (vi var sammanlagt sex stycken) och vi bestämde oss för att bara ha roligt tillsammans och att lära känna varandra, tror det hjälpte alla att inte vara riktigt lika nervösa... 

Idrotten bestod utav gemensam uppvärmning, dans, separat uppvärmning, Friskis och Svettis program (följ läraren i några ihopsatta moment), hoppa hopprep, göra plankan, göra armhävningar, visa vad för olika styrkeövningar man kan för läraren, orientering, badminton, basket, innebandy, beep-test, idioten och en hinderbana med olika styrkeövningar. 

Allting var jätte roligt men roligast av allt var nog orienteringen, badminton och innebandyn. Anledningen? Det var sjukt länge sedan jag gjorde något utav det så det var kul att göra det igen :D 

Idrotten höll på från ca 12:30 till ca 16:30 utan någon direkt paus, självklart fick man dricka när man behövde samt gå på toa när som helst men förutom det så rullade allt på hela tiden. 

Läraren som jag hade var jätte bra så det är jag jätte nöjd över, jag lyckades även göra en övning som ingen annan klarade vilket stärkte mitt självförtroende med minst två hästlängder, sååå himla kul att märka att träningen ger resultat! 

När idrotten var klar duschade jag, pratade och skrattade med några utav tjejerna och så tog vi varandras namn så vi kunde lägga till varandra på Facebook och försöka hålla lite kontakt iallafall, efter det lämnade jag och pappa Torsås för denna gången. 

Jag var helt död på vägen hem, magen var helt förstörd sedan maten så att sitta stilla i en bil i fyra timmar var inte det roligaste, jag var även helt febrig och det märktes att jag haft en lång dag. 
Vi stannade iallafall till i Emmaboda och handlade med oss godis att äta i bilen, så nu är Besök Emmaboda genomfört på min Att Göra Lista ;) 

Vi pratade lite om att stanna till i Anderstorp en snabbis och hälsa på farbror Tomas och hans familj och så fick det bli och det var nog det roligaste på hela dagen! <3 
Nina öppnade nämligen dörren, tittade på mig och sa hej, vände sig sedan om och såg pappa stå bredvid mig, tittade på mig igen och sedan bara skrek hon till, haha helt obeskrivligt, det tog ett tag för hennes hjärna att förstå och koppla att det faktiskt var jag som stod på trappan ;)
Väl inne sprang pappa på toa medan Nina ropade ner min älskade, älskade kusin Hedvig, åh usch, ville både skratta och gråta när hon fick syn på mig och bara skrek... Vi kramades och kramades och jag fick riktigt tvinga tårarna att stanna i ögonen, än en gång obeskrivligt. 

Tyvärr var inte Tomas hemma men vi kramade dem andra hej, pratade lite och kramade sedan hej då, så himla värt att komma hem lite senare än tänkt!! 

Väl hemma åt jag de köttbullarna som fanns kvar från syskonens middag och så tittade vi på det nya programmet Radiostyrt som började på trean i måndags.  

En helt fantastisk dag och jag hoppas att alla som åker dit får en precis lika bra dag som jag fick! :D 

Orienteringen...






Kommentarer
Rebecca

Låter jättekul!
Två frågor bara... Gör man orienteringen var för sig eller i en minre grupp? Är inte alls bra på det... Och när man visar de olika styrkeövningarna man kan för läraren, vad gör de andra eleverna så länge? Kollar på? Jag får ångest av att bara tänka på det, klarar inte av att göra sådant när många kollar på.

Svar: Det var det verkligen!
I detta fallet så fick alla varsin karta med två ställen man skulle till och alla fick olika, du behöver verkligen inte oroa idag, tänk dig att båda stationerna du skall till ligger i din trädgård, dem ligger jätte nära varandra och bara på skolans område. Sedan fanns det dem som gick tillsammans och hjältes åt, jag joggade däremot själv och kom tillbaka som nummer två.

Alla gjorde samtidigt och tro mig, ni kommer inte ha tid att titta på varandra, man är så fokuserad på sig själv och får du hjärnsläpp är det bara att snabbt titta på någon annan och få lite inspiration.

Förbered dig genom att kunna massa olika övningar, om du vill kan jag skicka några länkar på bra sidor där du hittar bra övningar?
Är du nervös inför orienteringen så be någon i din familj måla som en skattkarta åt dig, eller skriv ut en karta på området du bor i och öva. Det är verkligen bara grunderna som skall sitta och det var mycket lättare än vad jag trodde att det skulle vara :)

Jag hoppas att det blir lika roligt för dig som det var för mig! :D
Emma Palmgren

2014-04-09 @ 19:00:30
Rebecca

Åh okej, det låter lite bättre... Tack!
Ja, lite länkar skulle inte vara fel. Tack så mycket! :)

2014-04-09 @ 23:51:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0