En toppen dag

Hej på er! 

Jag har verkligen inte haft tid att blogga idag, har tänkt att jag skall göra det flera gånger men sedan har det kommit någonting i vägen, men nu får ni en uppdatering iallafall :) 

Jag och pappa tog en morgonpromenad med Spyker på fem kilometer, tog 1h & 37 minuter då vi tränade spår med Spyker i skogen. Pappa gick in i skogen och så fortsatte jag gå med Spyker. Efter en kvart var vi tillbaka dör pappa gått in i skogen och så lät jag Spyker leta upp pappa, han skötte sig riktigt bra så detta ska vi göra om flera gånger. Pappa har ju tränat och utbildat hundar och hundförare i det militära m.m så nu är det på tiden att han lär mig, super kul! 

När vi kom hem från promenaden åt jag frukost och sedan låg jag ute på studsmattan och solade i någon timma, fick lite färg faktiskt men mest så fick jag världens sommar känsla, vill ha sommar lov och underbart väder NUUU. 

Jag och pappa röjde sedan lite i trädgården och vi hittade en "gravsten" som det står ett namn på med röd text... Lite smått obehagligt men det är väl en katt eller ko eller något som ligger begravd där. 
Därefter grillade vi korv och sedan sov jag lite middag (en kvart, så egentligen räknas det inte..) 

Behövde bli lite pigg så jag bytte om till träningskläder och så gav jag mig ut på en jogging runda, samma runda som jag och pappa gick i morse fast minus en timma, så jag är nöjd. 
Stannade vid sjön och svalkade av mig plus kollade läget och har nu bestämt att jag ska ta kort på Malin och Lenis där i samband med deras konfirmation, tror det kommer bli jätte fint! 

Sedan jag kom hem har jag suttit och pluggat svenska... Har väl kommit en riktigt bra bit men jag har fastnat på en delfråga. Jag ska nämligen jämföra Hamlet med en antik pjäs och en modern pjäs, och problemet är väl egentligen att jag ska komma på två stycken. 

Jaja, nu ska jag smörja in mig, väldigt viktigt efter en dag i solen, kolla på filmen Man of steel och skriva något inlägg till er. 

Vi hörs, puss





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0